اخبار موسسه آموزشی و پژوهشی علمی - کاربردی

اخبار ٬ مقالات٬ اختراعات اساتید و دانشجویان در عرصه علم و صنعت

اخبار موسسه آموزشی و پژوهشی علمی - کاربردی

اخبار ٬ مقالات٬ اختراعات اساتید و دانشجویان در عرصه علم و صنعت

دومین لوح فشرده آموزش روزنامه‌نگاری

دفتر مطالعات و توسعه رسانه‌ها به‌منظور توسعه دانش روزنامه‌نگاری، دومین لوح فشرده آموزش روزنامه‌نگاری را منتشر کرد.
روابط عمومی دفتر مطالعات و توسعه رسانه ها اعلام کرد: به منظور دسترسی آسان و تسریع در انتقال دانش روزنامه نگاری نوین دومین لوح فشرده آموزشی منتشر شد.
روابط عمومی یادشده درباره دیگر دلایل تولید و انتشار لوح فشرده چنین توضیح داد: انتشار دومین بسته آموزشی ، نوید دهنده امید دیگری برای فزونی شتاب روند ارتقاء دانش روزنامه نگاری و همچنین کاهش نابرابری فرصت آموزشی برای عموم روزنامه نگاران در سراسر کشور است.
روابط عمومی مذکور در ادامه گزارش خود افزود: این مجموعه علاوه بر سرفصل‌ها و عناوین درسی نخستین لوح که در سال 1383 منتشر شد، دارای مطالب جدیدی به شرح زیر است .

فهرست عناوین دومین لوح فشرده آموزشی :

• روزنامه‌نگاری حرفه‌ای
• خبرنویسی
• اصول روزنامه‌نگاری
نخستین ویژه‌نامه آموزشی فصلنامه رسانه (1373)
• دومین ویژه‌نامه آموزشی فصلنامه رسانه (1384)
• رسانه‌ها و حوادث غیر مترقبه
قانون مطبوعات ایران
آیین نامه اجرایی قانون مطبوعات
• آشنایی با ماده 16 قانون مطبوعات

روابط عمومی دفتر همچنین اظهار داشت: لوح یاد شده دارای بخشی به نام آزمون است که کاربر با اجرای آزمونهای چهارگزینه‌ای ، می‌تواند آموخته‌های خود را محک بزند . بخش دیگری نیز با عنوان خودآزمایی حاوی سوالات تشریحی است که پاسخ آنها در هر یک از متون درسی آورده شده است .

دیگر امکانات این لوح فشرده آموزش روزنامه نگاری به شرح زیر است :

• دسترسی به منابع اینترنتی مرتبط با حوزه‌های ارتباطات، روزنامه‌نگاری و خبرنگاری ( آدرس‌های اینترنتی )
• ذخیره سازی و اجرای تنظیمات دلخواه قلمها ، زمینه و ... برای مطالعه بهتر و جلوگیری از خستگی کاربر
• امکان جستجو
• امکان یادداشت برداری ( یادداشت برداری از هر متن درسی ، جدا از متون دیگر )
• حرکت خودکار متن ( بی نیازی کاربر از حرکت دادن متن با موس یا صفحه کلید )
• بزرگنمایی و چاپ مطالب

شایان ذکر است که در این لوح امکانات دیگری نیز وجود دارد که کاربر را در مطالعه بهتر متون و بهره‌برداری از این مجموعه یاری می کند .


گفتنی است ، دانشجویان رشته علوم ارتباطات و تمامی علاقه مندان می توانند به زودی (حداکثر تا پایان دی ماه ) این لوح فشرده را از دفتر مطالعات و توسعه رسانه ها دریافت کنند.
روزنامه نگاران شاغل در روزنامه ها و خبرگزاری های تهران نیز می توانند با مراجعه به روابط عمومی های محل کار خود این لوح فشرده را دریافت نمایند.
همچنین روزنامه نگاران هر یک از استان ها می توانند با مراجعه به خانه های مطبوعات استان، این بسته آموزشی را دریافت کنند.

بررسی آئین نامه تشکیل کمیته‌های تخصصی شورای عالی عتف

در چهاردهمین جلسه کمیسیون دائمی شورای عالی علوم، تحقیقات و فن‌آوری، آئین نامه تشکیل کمیته های تخصصی شورای عالی علوم، تحقیقات و فن‌آوری بررسی شد.

به گزارش خبرنگار «پژوهشی» خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، دکتر منصور کبگانیان، معاون پژوهشی وزارت علوم، تحقیقات و فن‌آوری در پایان جلسه ظهر امروز کمیسیون در خصوص مباحث این جلسه گفت: در چهاردهمین جلسه کمیسیون دائمی شورای عالی علوم، تحقیقات و فن‌آوری ابتدا برنامه‌های هفته پژوهش که امسال به دلیل همزمانی با دو انتخابات اخیر به تعویق افتاده مورد بحث و بررسی قرار گرفت و برنامه‌هایی برای برگزاری هرچه باشکوه‌تر آن در اواخر دی ماه ارائه شد.

وی افزود: از دیگر مباحث این جلسه، آئین نامه تشکیل کمیته های تخصصی دوازده‌گانه شورای عالی علوم، تحقیقات و فن‌آوری بود که پیشنهادهای خوبی در این زمینه ارائه و بررسی شد.

دکتر کبگانیان با اشاره به تصویب تشکیل 10 کمیته تخصصی و دو کمیته سیاستگذاری و هماهنگی در جلسه گذشته شورای عالی علوم، تحقیقات و فن‌آوری خاطرنشان کرد: این کمیته‌ها که با حضور نمایندگانی از تمام وزارتخانه ها و دستگاه‌های ذی‌ربط تشکیل می‌شوند، نقش موثری در توسعه علم و فن‌آوری کشور و جهت‌دهی به سیاست‌ها در این بخش خواهند داشت.

به گزارش ایسنا، چهاردهمین جلسه کمیسیون دائمی شورای عالی علوم، تحقیقات و فن‌آوری روز چهارشنبه با حضور نمایندگان و معاونین پژوهشی وزارتخانه های مختلف، روسای تعدادی از دانشگاه‌های کشور و سایر اعضای کمیسیون در سالن شهید عضدی وزارت علوم برگزار شد.

استاندار همدان: تعریف نظام جامع تحقیقات زیربنای توسعه پایدار است

خبرگزاری جمهوری اسلامی

استاندار همدان گفت: تعریف نظام جامع تحقیقات زیربنای تحقق اهداف توسعه پایدار در جامعه است.

"بهروز مرادی" روز سه‌شنبه در کارگروه پژوهش، آمار و فناوری اطلاعات افزود: افق همکاری بین دانشگاه و دستگاه‌های اجرایی برای نیل به اهداف توسعه در نظام جامع تحقیقات تعریف می‌شود.

وی اظهار داشت: بهره‌گیری مناسب از ظرفیت بالای علمی دانشگاه‌ها و همچنین قابلیت و توانایی‌های دستگاه‌های اجرایی با ایجاد هماهنگی‌های لازم امکان پذیر است.

وی خاطرنشان کرد: پیشرفت و توسعه همه جانبه در کشور در سایه وجود همگرایی و هماهنگی مناسب بین دولت، دانشگاه و بخش خصوصی صنعت محقق می‌شود.

استاندار همدان تصریح کرد: نتیجه تحقیقات و پژوهش‌های انجام شده باید به صورت راهکار اجرایی برای رفع مشکلات موجود در استان به کار گرفته شود.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی همدان نیز گفت: گسترش بازار تحقیق و پژوهش یکی از اولویت‌های اساسی برای استفاده مناسب از منابع استان برای تحقق اهداف چشم انداز توسعه است.

"علی‌حیدر نوری" روند رشد پژوهش را متناسب با تقویت بازار عرضه و تقاضا ارزیابی کرد و افزود: همچنین تحقیق بستر مناسبی برای توانمندسازی دستگاه‌های اجرایی است.

وی خاطرنشان کرد: اشاعه فرهنگ تحقیق و پژوهش در مدیران دستگاه‌های دولتی مانع از تصمیم‌گیری‌های غیر کارشناسی و چشم بسته آنان برای اداره جامعه می‌شود.