با انتشار گزارشی جدید در مورد وضعیت دانشآموختگان تربیت معلم سوئدی، کیفیت تربیت معلمان در سوئد زیر سئوال رفته است.
به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری لوکال، بر اساس گزارش آژانس ملی آموزش عالی سوئد بسیاری از دانشآموختگان تربیت معلم سوئدی بدون اینکه مهارتهای اصلی را یاد بگیرند با نمرات قبولی به سطوح بالاتر میروند.
بنابر این گزارش، گزارش این آژانس نتیجه سه تحقیق دقیق و عمیق است که در سال 2005 انجام گرفته است. این گزارش توصیه میکند برگزاری امتحانات نسبتی افزایش یابد تا با این مسئله مبارزه شود.
این گزارش حاکی است؛ استادان آموزش دهنده معلمان اغلب از دادن نمره ردی به آنها میترسند، زیرا نگران کار اضافی و ضرر و زیان مالی به موسسه خود هستند.
یادآور میشود؛ تحقیقات آژانس آموزش عالی سوئد نشان میدهد که از هر سه پایاننامه دانشجویان تربیت معلم که نمره قبولی گرفته بودند، یکی مورد شک بود و از هر چهار پایاننامهای که دومین نمره قبولی را گرفته بودند، تنها یکی شایسته قبول شدن بود.