مقاله های زیر با استفاده از بانک اطلاعات نشریات کشور ٬ برای علاقمندان استخراج شده است:
عوامل مؤثر بر رضایتمندی شغلی استادان دانشگاه آزاد اسلامی
عبدالحمید شکیب ، دکتر علیرضا رجایی
فصلنامه روانشناسان ایرانی، شماره 8، ص 287
عوامل آموزشی ، سازمانی و اقتصادی که بر رضایت شغلی استادان دانشگاه آزاد اسلامی تاثیر منفی دارند با استفاده از پرسش های مبتنی بر پژوهشهای پیشین بررسی شد . اعضای هیات علمی تمام وقت و نیمه وقت دانشگاه آزاد اسلامی منطقه 9 جامعه آماری را تشکیل دادند و حجم نمونه شامل 269 نفر از استادانی بود که به روش نمونه گیری طبقه ای و تصادفی ساده انتخاب شدند . ...
بررسی نگرش اعضای هیات علمی نسبت به علل مهاجرت نخبگان به خارج از کشور
ابراهیم صالحی عمران
نشریه نامه علوم اجتماعی دانشگاه تهران، شماره 28، ص 56
تحقیق حاضر به بررسی نگرش اعضای هیئت علمی درباره دلایل مهاجرت نخبگان علمی به خارج از کشور می پردازد و در توجه به دو دسته از عوامل رانشی (دافعه های داخلی) و عوامل کششی (جاذبه های خارجی) طراحی گردیده است . نوع تحقیق توصیفی بوده و جمعیت مورد مطالعه آن را کلیه اعضای هیئت علمی دانشگاه مازندران تشکیل می دهد . نتایج حاصل از این نظرسنجی نشان می دهد که عواملی نظیر «عدم توجه اجتماعی به ارزش فعالیتهای علمی ؛ نبود تسهیلات لازم برای پژوهش ، پایین بودن حقوق و دستمزد و احساس وجود تبعیض و نابرابری» به طور «خیلی زیاد» و ...
عوامل موثر بر چاپ مقالات علمی در نشریات علمی پژوهشی (داخلی و خارجی) از دیدگاه اعضای هیات علمی دانشگاه فردوسی مشهد
سیدمحمد قائمی طلب ، دکتر زهره میرحسینی
دو فصلنامه مطالعات تربیتی و روان شناسی، شماره 13، ص 129
این تحقیق با روش پیمایشی به بررسی عوامل موثر بر چاپ مقالات علمی در نشریات علمی پژوهشی (داخلی و خارجی) پرداخته است . جامعه آماری شامل کلیه اعضای هیات علمی آموزشی و پژوهشی رسمی (قطعی ، آزمایشی ، پیمانی) دانشگاه فردوسی مشهد است که دارای مدرک تحصیلی دکتری (استادیار ، دانشیار ، استاد) می باشند . از جامعه آماری تعداد 132 نفر با روش نمونه گیری تصادفی طبقه ای و احتسابی ده درصد نمونه اضافی به عنوان نمونه مورد بررسی انتخاب شدند ...
نظرات اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان نسبت به فرایند ارزشیابی استاد
مینا توتونچی ، طاهره چنگیز ، لیلی عالی پور ، نیکو یمانی
مجله آموزش در علوم پزشکی، شماره 15، صص 23-31
متن کامل قابل دسترسی است.
ارزشیابی عملکرد آموزشی اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمان از دید خود و دانشجویان
اشرف ادهمی ، دکتر حامد ریحانی ، زهرا فتاحی ، دکتر نوذر نخعی ، طیبه فصیحی هرندی
دوفصلنامه گام های توسعه در آموزش پزشکی، شماره 3، صص 25-32
بررسی نظرات افراد درگیر در آموزش (اساتید و دانشجویان) اعتبار ارزشیابی عملکرد آموزشی اساتید را افزایش میدهد و در دستیابی به اهداف ارزشیابی که ارتقای کیفیت میباشد مسئولین را یاری مینماید .
این مطالعه به منظور مقایسه نتایج خودسنجی اساتید با نظرات دانشجویان در مورد عملکرد آموزشی اساتید انجام شد .
در این مطالعه توصیفی - تحلیلی ، عملکرد آموزشی اعضای هیات علمی توسط دانشجویان و خود اعضای هیات علمی مورد ارزیابی قرار گرفت ...