با توجه به لزوم استفاده از دانش وتجربه اعضاء محترم هیئتعلمی ـ صنعتی در قالب و ساختارهای مناسب، امور پژوهش مؤسسه در نظر دارد هستههای پژوهشی را با شرح وظایف و ملاحظات پیوست، درگرایشهای تخصصی منطبق با گروههای آموزشی آب ، برق , نیروگاه، مدیریت و کنترل و رایانه تشکیل دهد.
کلیة اعضای هیئت علمی ـ صنعتی و کارشناسان آموزشی گروههای آموزشی میتوانند با تکمیل و ارسال فرم پیوست، به عضویت هستة پژوهشی در آیند.
شرح وظایف:
1- پیشنهاد و تعریف پروژههای تدوین دانش فنی و پروژههای کاربردی.
2- ارائه نظرات کارشناسی ، داوری و نظارتی در رابطه با پروژههای تحقیقاتی ، پروژههای تدوین دانش فنی ، مقالات و تدوین بستههای آموزشی ، کتابها و سایرموارد مشابه.
3- ارائه نظرات کارشناسی در زمینههای مختلف پژوهشی از جمله، تعیین محورها و
اولویتهای پژوهشی و تدوین دانش فنی مؤسسه.
ملاحظات:
1- حسب میزان و کیفیت فعالیت اعضا در هستههای پژوهشی، در پایان هر سال به هر عضو، امتیاز پژوهشی تعلق میگیرد. این امتیاز ملاک تعین اولویت افراد در واگذاری کارهای پژوهشی و یا استفاده اعضاء از فرصتهای پژوهشی مؤسسه میباشد.
2- آئین نامههای اجرایی ، گردش کارها و چگونگی امتیاز بندی فعالیت اعضاء هسته متعاقباً تعیین و ابلاغ میگردد.
3- حقالزحمه اعضای هستههای پژوهشی در رابطه با وظایف فوقالذکر مطابق روالهای تعریف شده، محاسبه و پرداخت میگردد.
4- انجام هماهنگیها و اطلاع رسانی عمدتاً به صورت الکترونیکی بوده و تنها یک نشست سالانه برای هر هسته پیشبینی میشود که جزئیات آن بعد از شکل گیری هستهها اعلام خواهد شد
دفتر پژوهش و فناوری موسسه
ضمیمه فراخوان فوق به شرح زیر است:
متقاضی محترم؛ لطفاً کلیه موارد با دقت تکمیل فرمایید:
۱- اطلاعات شخصی
نام و نام خانوادگی: |
تلفن: | |
نشانی محل خدمت: | ||
نشانی الکترونیکی: | ||
تلفن همراه: |
شغل و سمت فعلی: | |
سازمان متبوع: |
| |
جهت اعضاء هیات علمی- صنعتی تکمیل جداول ۲ و ۳ الزامی نیست.
۲ ـ سوابق تحصیلی ( کلیه مدارک تحصیلی اخذ شده تا این تاریخ ملحوظ شود. )
ردیف |
درجه تحصیلی اخذ شده |
رشته تحصیلی |
سال اخذ مدرک |
دانشگاه |
گرایش اصلی |
توضیحات |
۱ |
لیسانس |
|
|
|
|
|
۲ |
فوق لیسانس |
|
|
|
|
|
۳ |
دکتری |
|
|
|
|
|
۳ـ سوابق پژوهشی:
ردیف |
عنوان |
تاریخ اجراء |
سازمان متبوع |
توضیحات |
۱ |
|
|
|
|
۲ |
|
|
|
|
۳ |
|
|
|
|
۴ |
|
|
|
|
۵ |
|
|
|
|
۶ |
|
|
|
|
۷ |
|
|
|
|
۸ |
|
|
|
|
.......................................................................................................................
امضاء متقاضی
تاریخ
مؤسسه آموزش عالی علمی ـ کاربردی صنعت آب و برق با هدف تربیت و تأمین نیروی انسانی متخصص در حوزههای جدید صنعت اجرای طرح پژوهشی: ”نیاز سنجی و شناسایی دورههای جدید علمی ـ کاربردی مورد نیاز صنعت آب و برق ” را در دست اقدام دارد. از کلیه اعضای هیأت علمی ـ صنعتی، متخصصان و پژوهشگران محترم دعوت میشود پیشنهادهای خود را از طریق تکمیل فرم پبشنهاد اولیه طرح پژوهشی ارائه نمایند(فرم مذکور را می توانید از مدیران پژوهشی مراکز آموزشی دریافت نمایید).
تعریف کلی طرح:
در این طرح محقق لازم است با تعامل با شرکتهای مادر تخصصی و اجرایی صنعت آب و برق، حوزههای جدید صنعت که نیازمند تربیت نیروی متخصص از طریق دورههای رسمی علمی ـ کاربردی (کاردانی و کارشناسی ناپیوسته) است را به صورت علمی شناسایی و احصاء نماید. حاصل این پروژه مجموعه مشخصات کلی دورههای آموزشی مشتمل بر موارد زیر است:
عنوان دوره٬ تعریف و هدف دوره٬ ضرورت و اهمیت دوره٬ نقش و توانایی دانش آموختگان٬ مشاغل قابل احراز٬ شرایط خاص پذیرش دانشجو
(تهیه دروس و سر فصل دروس در مرحله دوم پروژه انجام میشود).
تذکر:
مهلت دریافت پیشنهادها ۳۱/۳/۸۶ میباشد و به پیشنهادهایی که پس از این تاریخ دریافت شود ترتیب اثر داده نمیشود.
در جدول زیر٬ عملکرد شاخص های پژوهش و فناوری موسسه آموزش عالی علمی-کاربردی صنعت آب و برق در پایان سالهای ۸۴ و ۸۵ بر مبنای شاخص های مندرج در سند توسعه پژوهش و فناوری وزارت نیرو و نیز وضعیت این شاخص ها در پایان برنامه چهارم توسعه یعنی پایان سال ۸۸ برمبنای تعهد این موسسه آمده است. عملکرد وزارت نیرو در پایان سال ۸۳ (پایان برنامه سوم) و تعهد وزارت نیرو در پایان سال ۸۸ (پایان برنامه چهارم) طبق اسناد و مدارک آن وزارتخانه بیان شده است.
در بررسی این ارقام و اطلاعات به نظر می رسد:
۱- تشکیل واحد پژوهشی موسسه اهمیت زیادی داشته باشد زیرا یکی از دو واحد افزایش وزارت نیرو در طول برنامه چهارم است.
۲- موسسه قصد دارد در طی برنامه چهارم٬ نیمی از مراکز رشد علم و فناوری وزارت نیرو را تشکیل دهد.
۳- تعداد کنفرانسها و کارگاههای علمی موسسه در طول برنامه چهارم ۲۰ برابر می شود {رشد کل وزارت نیرو ۳ برابر}٬ اما برخلاف انتظار٬ تعداد مقاله های ارائه شده در کنفرانسهای علمی و بین المللی تنها ۵/۲ برابر خواهد شد {رشد کل وزارت نیرو ۳۳ برابر} .
ضمنا با توجه به نوع فعالیت موسسه و تفاوت آن با دانشگاههایی که بر آموزشهای نظری تمرکز بیشتری دارند٬ در موسسه به درستی بر مقالات ISI تاکید بیش از حد نشده است.
عنوان شاخص وزارت ۸۳ واحد ۸۴ واحد ۸۵ وزارت ۸۸ واحد ۸۸
تعداد دانشمندان و مهندسان
۵۰۰
۱۳۸
۱۴۰
۱۵۰۰
۱۶۰
تعداد واحدهای پژوهشی دولتی
۴
-
-
۶
۱
تعداد واحدهای پژوهشی خصوصی
۰
-
-
۱۰
-
تعداد مراکز تحقیق و توسعه صنایع
۰
-
-
۱۵
-
تعداد مراکز رشد علم و فناوری
۰
-
-
۷
۳
تعداد کانون های تفکر
۰
-
-
۱۰
۱
حجم منابع دولتی پژوهش (میلیارد ریال)
۴۰
--------
--------
۶۰
۵/۲
حجم منابع داخلی و درآمدهای پژوهش (میلیارد ریال)
۱۰۰
۱/۰
۱۲/۰
۱۸۰
۱
حجم قراردادهای پژوهشی (میلیارد ریال)
۱۰۰
۲۷۳/۰
۱۹۶/۰
۲۰۰
۱
حجم قراردادهای پژوهشی سفارشی (میلیارد ریال)
۸۰
-
-
۲۰۰
۵
حجم قراردادهای پژوهشی با دانشگاهها و مراکز پژوهشی (میلیارد ریال)
۱۰۰
-
-
۱۲۰
-
حجم قراردادهای پژوهشی مشترک بینالمللی (دلارآمریکا)
۵۰۰۰۰
-
-
۲۰۰۰۰۰
-
درصد مخارج پژوهشی به GDP
۵/۰
-
-
۲
-
درصد هزینه های R&D به درآمد و منابع داخلی
-
-
-
۲
-
تعداد ثبت جواز امتیاز علمی
۱
-
-
۱۴
-
درآمد ناشی از فروش Patent (میلیارد ریال)
-
-
-
۱
-
درآمد ناشی از محصولات و خدمات حکمی بر فناوری متوسط به بالا (دلار امریکا)
۰
-
-
۱۰۰۰۰۰
-
تعداد پروژه های پژوهشی خاتمه یافته
۳۰۰
۳
-
۵۰۰
۲۵
تعداد مجلات علمی - پژوهشی ملی
۰
-
-
۵
۱
تعداد مقالههای ایندکس شده در نمایهنامههای معتبر
۸
-
۵
۱۳۰
۵
تعداد مقالههای مجلههای پژوهشی نمایه نشده داخلی
۵۰
۳
۹
۲۵۰
۵۰
تعداد مقالههای ارایه شده در کنفرانسهای ملی و بینالمللی
۱۵
۲۹
۲۴
۵۰۰
۷۵
تعداد گزارشهای علمی حاصل از تحقیقات
۱۸۰
۳
۳
۷۵۰
۱۵
تعداد کتابهای چاپ شده (عنوان)
۳۰
۲
۳
۲۵۰
۱۰۰
تعداد کنفرانسها و کارگاههای بینالمللی
۵
-
-
۱۵
۴
تعداد کنفرانسها و کارگاههای ملی
۲۰
۱
۶
۶۰
۲۰