دوست عزیزم اقای سید علیرضا حجازی در وبلاگ مقالات فناوری اطلاعات و ارتباطات در روز شنبه ۳۰ تیر نوشته اند:
· دانشجویان بیشتری برای ادامه تحصیل مهاجرت می کنند . تا سال 2020 تعداد دانشجویانی که برای گذراندن دوره های دانشگاهی به خارج سفر می کنند سه برابر می شود و از 2 میلیون نفر در سال به 6 میلیون نفر می رسد . دانشجویانی هم که استطاعت مالی برای سفر به کشورهای دیگر را ندارند هر روز بیشتر به سوی فرصت های تحصیلی اینترنتی رو می آورند . تقاضا برای تحصیلات بین المللی اینترنتی و تحصیل از طریق ماهواره یا از طریق سیستم های کنفرانس های ویدئویی تا قبل از سال 2020 ، به اندازۀ 6% نسبت به تحصیل در خارج افزایش می یابد . مجلۀ Tomorrow in Brief ، نوامبر و دسامبر 2004 ، صفحه 2 .
· به اکثریت رسیدن دانشجویان خارجی در کلاس های علمی و مهندسی آمریکا . در سال 1999 ، دانشجویان متولد کشورهای خارجی نیمی از فارغ التحصیلان مهندسی ، ریاضیات و علوم رایانهای آمریکا را تشکیل می دادند ، در حالیکه در دهه 1980 این دانشجویان ، یک سوم کل دانشجویان بودند . مجله Forecasts World Trends & ، نوامبر و دسامبر 2004 ، صفحه 9.
· بقای آموزش دولتی آمریکا یک مبارزه دشوار پیش رو دارد . بر اساس گزارش انجمن ملی آموزش ، اکنون دولت فقط یک دهم از 322 میلیارد دلار هزینه ای که برای تعمیر تسهیلات بیمار مدارس آمریکا ، ساختن تسهیلات جدید و مجهز کردن مدارس با فناوری های مدرن لازم است را تأمین میکند . یکی از نتایج این کوتاهی ، تسریع روند آموزش خصوصی و آموزش در خانه برای کودکان خواهد بود . برگرفته از مقاله جان سی لاند با عنوان" یادگیری در تنهایی ، الگوی جدید آموزش " ، نوامبر و دسامبر 2004 ، صفحه 20 .
· کلاس های درس آینده بدون دیوار ، بدون ساعت و فاقد تفکیک سنی خواهد بود . هر روز تعداد بیشتری از دانش آموزان دبیرستان کلاس درس خود را به خاطر شرکت در کارگاههای بدون شرط سنی و سمینارهایی که کانون علایق خاص آن هاست ترک می کنند . علاوه بر این روش سنتی 9 ماه مدرسه و سه ماه تعطیلی کمرنگ تر می شود . چون دانش آموزان یاد می گیرند با بهره گرفتن از فناوری های سریع و آموزش راه دور ، جلسات "کلاس" درس خود را بر اساس شرایط خود زمانبندی کنند . برگرفته از مقاله جان سی لاند با عنوان "یادگیری در تنهایی : الگوی جدید برای آموزش"، نوامبر و دسامبر 2004 ، صفحه 22 .
· ارسال فوری پیام و پست الکترونیک کودکان را در کلاس درس جلو می اندازد . از نظر برخی معلمان تلفن های همراه و دستیارهای دیجیتالی شخصی موجب عدم تمرکز و پرت شدن حواس کودکان می شود ، ولی در آزمایشی که در دانشگاه دولتی کانزاس انجام شد ، این دستگاهها به دانش آموزان کمک کردند صحبت های معلمان و همکلاسی های خود را با نشاط بیشتری درک کنند . در کلاس های درس مجهز به وسایل دیجیتالی ، آموزگاران می توانند آزمون های فوری ارائه دهند و با دریافت بازخورد فوری برنامه های درسی خود را تنظیم کنند. مجله Forecasts World Trends & ، جولای و اوت 2005 ، صفحه 9 .