اخبار موسسه آموزشی و پژوهشی علمی - کاربردی

اخبار ٬ مقالات٬ اختراعات اساتید و دانشجویان در عرصه علم و صنعت

اخبار موسسه آموزشی و پژوهشی علمی - کاربردی

اخبار ٬ مقالات٬ اختراعات اساتید و دانشجویان در عرصه علم و صنعت

روابط عمومی‌ها و سایت‌های سازمانی

هموطن سلام - فرنود حسنی-در دنیای کسب و کار و تجارت برخط، وب‌سایت‌های سازمانی دیگر به عنوان یک بروشور آنلاین به حساب نمی‌آیند بلکه بخش زنده سازمان در 24ساعت شبانه روز محسوب می‌شوند که وظیفه آنها در دو زمینه اطلاع رسانی و خدمات رسانی خلاصه می‌شود.
به طور خلاصه می‌توان گفت در دنیای امروز وب‌سایت‌ها پاشنه آشیل هر سازمانی شمرده می‌شوند که وظیفه ایجاد ارتباط و‌تراکنش اطلاعات را بین درون و برون سازمان به عهده دارند.
در واقع وب‌سایت‌ها همچون غشا زنده ای ورود و خروج اطلاعات را بین سازمان و محیط کنترل و مدیریت می‌کنند و به همین دلیل از اهمیت بسزایی در موفقیت فعالیت‌های سازمان برخوردارند. اما راه‌اندازی چند صفحه وب به خودی خود نمی‌تواند گره گشای تمامی‌مشکلات و محدودیت‌های سازمان‌های امروزی باشد، چرا که گذشته از مباحث فنی و تکنیکی راه‌اندازی سایت سازمان‌ها، مقوله مدیریت آنها امری حساس و مهم در سرنوشت ارتباطات سازمانی است.
در حال حاضر بسیاری از سازمان‌ها بدون توجه به ضرورت اطلاع‌رسانی، مدیریت وب‌سایت‌های خود را به بخش‌های انفورماتیک می‌سپارند و این مساله یکی از چالش‌های مدیریت وب‌سایت‌ها برای اطلاع‌رسانی صحیح، دقیق و به هنگام است.
زیرا بخش‌های فنی هر چقدر هم در راه‌اندازی یک سایت حرفه‌ای تبحر داشته باشند در مدیریت محتوا و اطلاعات آن اشراف و توانایی لازم را ندارند. این در حالی است که بخش روابط عمومی‌سازمان‌ها به عنوان پویاترین بخش برای ورود و خروج اطلاعات می‌تواند بهترین موقعیت و ابزار را برای نشر اطلاعات سایت داشته باشد.
مقوله مدیریت محتوای سایت‌ها از جنبه صحت اطلاعات، ویرایش مناسب و نگارش دقیق و کاربری به جا، مساله‌ای است که نمی‌توان از کنار آن به سادگی گذشت چون با اعتبار و آبروی سازمان ارتباط دارد.
بارها و بارها در مرور سایت‌های دولتی و شرکت‌های مختلف می‌بینیم که به‌روز‌رسانی سایت به عنوان ساده‌ترین اقدام در اطلاع رسانی به دست فراموشی سپرده شده است و با پرسش از بخش‌های روابط عمومی‌می‌بینیم که بخش‌های فنی دسترسی لازم را برای این بخش جهت به روز رسانی فراهم نمی‌کنند.
رفع این مساله یعنی سپردن وب‌سایت‌های اطلاع‌رسانی به روابط عمومی‌ها با فعالیت در دو جبهه عملی خواهد شد. اولی ایجاد نگرش در مدیریت سازمان نسبت به ضرورت اطلاع رسانی و دیگری به‌روز کردن علمی‌و فنی کارشناسان روابط عمومی‌ها در مورد این مساله حیاتی.
تنها در چنین شرایطی است که مخاطبان سازمان می‌توانند با خیالی آسوده از مواهب اطلاع‌رسانی صحیح و به هنگام سازمان مورد نظر خود بهره مند شوند.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد