باشگاه خبرنگاران جوان امروز نوشته است:
معاون فرهنگی وزارت علوم خبر داد:
آغاز اجرای فعالیتهای ابتکاری در دانشگاهها
معاون فرهنگی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: پویایی جامعه دانشگاهی یکی از اهداف وزارت علوم است و به همین دلیل فعالیتهای ابتکاری در دانشگاهها برنامهریزی و اجرا خواهد شد.
دکتر محمدباقر خرمشاد در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران افزود: به همین منظور جمعه بازار دانشجویی در دانشگاهها برگزار میشود و در این بازارچه، دانشجویان کالاهای مختلفی را با قیمتهای مناسب به سایر دانشجویان عرضه میکنند.
وی گفت: به نظر میرسد با شکلگیری خانههای فرهنگ در دانشگاهها، اطراف این مکان فرهنگی فضای مناسبی برای برپایی این بازارچه دانشجویی باشد.
خرمشاد تصریح کرد: در این بازارچه، دانشجویان شهرهای مختلف میتوانند کالاهای شهرستان خود را به فروش بگذارند.
دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی یکی از دانشگاههای پیشرو کشور به ویژه در استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات است که سایت دوزبانه پرمحتوایی دارد. اما در صفحه اول بخش فارسی این سایت ٬ در قسمتی تخت عنوان آخرین اخبار دانشگاه ٬ به آدرسی برای روابط عمومی دانشگاه لینک داده شده است که یک وبلاگ است. این وبلاگ از سال ۸۳ تا کنون٬ تقریبا به صورت روزانه اخبار دانشگاه را به اطلاع عموم می رساند.
استفاده از امکان عمومی و رایگان وبلاگ٬ به روابط عمومی اجازه داده است:
۱- به سرعت خبررسانی کند.
۲- اخبار از مجرایی نیمه رسمی بگذرد و ضوابط خشک اداری و دیوانسالاری موجود در تشکیلات رسمی٬ مانع سرعت اطلاع رسانی نباشد.
۳- خوانندگان نیز بتوانند در باره اخبار و نوشته ها اظهار نظر کنند.
۴- از همکاری افراد بیشتری در اطلاع رسانی استفاده شود.
۵- با مخاطبان بیشتری ارتباط برقرار شود.
۶- از امکانات نسبتا رایگان استفاده شود.
۷- دغدغه مشکلات احتمالی در سایت اصلی کاهش یابد. (مقایسه کنیم با بخش اخبار وزارت نیرو که هر چند وقت یک بار با مشکلاتی روبرو می شود که به وقفه در خبررسانی منجر می گردد.)
۸- از امکانات عمومی (مثلا جستجو در اخبار٬ گزارشات آماری٬ لینک مطالب٬ معرفی سایتها و ...) استفاده شود.
در واقع باید پرسش را به صورت دیگری مطرح کرد:
در زمان ما که اطلاعات تحت وب مرز رسمیت و غیر رسمی بودن٬ و نیز محیط اداری و بیرون از اداره را کمرنگ کرده است٬ چه دلیلی دارد که روابط عمومی ها از چنین امکانی استفاده نکنند؟