اخبار موسسه آموزشی و پژوهشی علمی - کاربردی

اخبار ٬ مقالات٬ اختراعات اساتید و دانشجویان در عرصه علم و صنعت

اخبار موسسه آموزشی و پژوهشی علمی - کاربردی

اخبار ٬ مقالات٬ اختراعات اساتید و دانشجویان در عرصه علم و صنعت

سرپرست جدید دفتر پژوهش و فناوری مجتمع عالی فارس

کورش عزیزیها:

طی حکمی از سوی ریاست مجتمع عالی آموزشی و پژوهشی فارس آقای مهندس مهدی اسدی بعنوان سرپرست دفتر پژوهش و فناوری مجتمع فارس منصوب شدند.

چهل و دومین نشست شورای پژوهش و فن آوری موسسه

کورش عزیزیها:

چهل و دومین نشست شورای پژوهش و فن آوری موسسه در تاریخ ۱۳/6/۸۶ در محل مجتمع عالی اصفهان با دستور کار زیر برگزار می شود:

- ارائه گزارش عملکرد دفاتر پژوهشی مجتمع های عالی و هماهنگی در خصوص ارائه گزارش عملکرد پژوهشی مستند شش ماهه اول موسسه.

- بررسی و تخصیص امتیاز به فعالیت‌های پژوهشی اعضاء هیأت علمی – صنعتی برای ارتقا رتبه و ارزیابی فعالیتهای پژوهشی.

- بررسی و تصویب پیشنهادهای  ترجمه و تالیف کتاب و بسته آموزشی.

 - بررسی عملکرد کتابخانه ها و هماهنگی برای حضور مسئولین کتابخانه ها در کارگاه اطلاع رسانی و گزارش خرید نرم افزار پارس آذرخش و هماهنگی به منظور نصب و راه اندازی آن.

 - طرح موضوع و هماهنگی جهت برگزاری اولین سمینار مجازی ملی موسسه با حضور اعضای محترم هیات علمی.

- ارائه نظرات در خصوص داوران رشته های مختلف و موارد انگیزشی مشارکت اعضای هیات علمی در فعالیتهای پژوهشی و ارائه مقالات علمی برای درج در نشریات موسسه.

طرح پژوهشی بررسی زمینه های ارتباطی گروه آموزشی برق مجتمع خراسان

کورش عزیزیها:

طرح پژوهشی بررسی زمینه های ارتباطی گروه آموزشی مهندسی برق مجتمع عالی خراسان با شرکت های برق منطقه ای و توزیع استان خراسان به منظور ارتقاء کیفی و کمی دوره های آموزشی کوتاه مدت بخش های 20000 و 40000 توسط آقای مهندس علی جاجرمی از اعضای هیات علمی - صنعتی مجتمع عالی خراسان زیر نظر دکتر حبیب اله دعائی دانشیار دانشگاه فردوسی مشهد انجام شد.

درمقدمه گزارش نهایی این طرح پژوهشی آمده است:

« مشتری » ، «‌خدمت » و «‌ارتباط» واژه هایی هستند که امروزه با گسترش تکنولوژی اطلاعات(IT) و سیر رقابتی شدن کسب و کار به دفعات از آنها سخن گفته می شود . در نگاه شرکتهای پیشرو «‌مشتری » ‌و بهبود ارتباط با او یک برنامه راهبردی و استراتژیک بوده که هدفهای بعدی شرکت بر مبنای آن شکل می گیرد. نگرش مرکزی به مشتری باعث افزایش اعتبار و منزلت شرکت ، افزایش قدرت رقابت کاهش هزینه ها در دراز مدت و افزایش سود اقتصادی حاصل از فعالیتهای شرکت می شود . رسیدن به این اهداف به راحتی میسر نمی شود و لازم است توان و منابع انسانی سازمان یا شرکت به طور دقیق و حساب شده صرف تمرکز بر خواسته های مشتری ، بهبود ارتباط با او ، خدمات رسانی و در کل ایجاد محبوبیت در میان مشتریان گردد . (احمدی 1 ، 1385 )

 ارتباط موسسه آموزش عالی علمی – کاربردی و به تبع آن مجتمع های عالی آموزش و پژوهشی با شرکتهای صنعت آب و برق فرایندی است که در طول زمان حدود 27 سال شکل گرفته و در هر مقطعی با توجه به نیازها و ضرورتها سمت و سوی آن دچار نوساناتی بوده اند . امروزه ارتباط موثر گروههای آموزشی مجتمع های عالی با صنعت آب و برق با توجه به تغییر نیازهای تکنولوژیکی صنعت مورد توجه بیشتر قرار گرفته است . مجتمع های عالی و صنعت آب و برق به عنوان مکمل صنعت در وزارت نیرو می‌توانند با توسعه آموزشهای فنی و تخصصی در بخشهای مختلف و با یک ارتباط و تعامل درست و منظم و پیوسته در شکوفایی این بخش از صنعت نقش موثری داشته باشند.

اصولاً یک سازمان ، مجموعه ای از شبکه های ارتباطی است ، نیمی افراد به وسیله پیامهای ارسالی و دریافتی خود با هم ارتباط می یابند .در یک شبکه رسمی مشخص می شود که چه کسی قرار است با چه کسی ارتباط برقرار کند. لیکن شبکه های غیر رسمی از یک الگوی خاص ارتباطی تبعیت نمی کند. در این شبکه ، یک پیام طبیعی و اجتناب ناپذیر رفتار افرادی است که با هم کار می کنند . شبکه های رسمی و غیر رسمی ، یکدیگر را کامل می کنند و هر دو وظایف لازمی برعهده دارند . ( دعایی، 333 ، 1376)

اگر کارکنان و بویژه مدیریت سازمان بتوانند ارتباطات موثری با یکدیگر برقرار نمایند، موجب ایجاد آرامش در افراد خواهند شد . آرامش نیز لازمه اعتلای روحیه تعاون و صمیمیت و گسترش رضایت شغلی می باشد . به این ترتیب مهارت ارتباطات یکی از مهارتهای ضروری مدیران محسوب می شود .  ( پیام مدیریت ، 125 )

در مدیریت اموری چون ارتباطات انسانی ، عوامل مؤثر بر ارتباطات ، گروههای غیر رسمی و رسمی ، راه های بهبود ارتباطات در رفع موانع ارتباطی و مدنظر داشتن مراودات انسانی در سازمان مطرح است . بیشتر وقت مدیران به ارتباط رودررو یا تلفنی با زیردستان ، همکاران یا مشتریان می گذرد و گاهی در زمانی که مدیران تنها هستند ممکن است به واسطه ی ارتباطات ذهنی با مسائل حاد روز خلوت آنها به یک محیط کاری تبدیل شود . (سایت دانشنامه ، رشد ، ماوراء)

با عنایت به اهمیت موضوع فوق الذکر ، این پژوهش ، تجزیه و تحلیل انگیزه های کارکنان ، نیاز سنجی ، بررسی منابع سخت افزاری و نرم افزاری مجتمع عالی آموزشی و پژوهشی خراسان را با ساختار گزارشی بشرح ذیل ارائه می نماید .

فصل اول : مقدمه و کلیات پژوهش ، موضوع ، اهداف و ... تحقیق را بیان می کند .

فصل دوم : خلاصه ی از سوابق ادبیات موضوعی و مبانی نظری تحقیق را بیان و مورد ارزیابی قرار می دهد .

فصل سوم : متدولوژی و روش تحقیق را شرح می دهد .

فصل چهارم : به تجزیه و تحلیل اطلاعات،ارائه یافته ها و بررسی فرضیات اختصاص دارد .                                                                                                                   

فصل پنجم : بیان و آنالیز یافته ها ، نتیجه گیری و پیشنهادات تحقیق به همراه مقایسه با تحقیقات گذشته درباره این موضوع را نشان می دهد .

منابع و مآخذ : لیست کتب ، نشریات ، مقالات و ... فارسی و انگلیسی استفاده شده را گزارش می دهد .

ضمائم : این بخش شامل پرسشنامه ، تصویر آئین نامه ها ، خروجی های نرم افزار آماری و ... می باشد .