اخبار موسسه آموزشی و پژوهشی علمی - کاربردی

اخبار ٬ مقالات٬ اختراعات اساتید و دانشجویان در عرصه علم و صنعت

اخبار موسسه آموزشی و پژوهشی علمی - کاربردی

اخبار ٬ مقالات٬ اختراعات اساتید و دانشجویان در عرصه علم و صنعت

تقویم آموزشی موسسه صنعت آب و برق منتشر شد

تقویم آموزشهای کوتاه مدت تخصصی موسسه آموزش عالی علمی - کاربردی صنعت آب و برق برای سال ۱۳۸۶ منتشر شد. این تقویم ۴۳۷ صفحه ای همچنین به صورت لوح فشرده نیز در اختیار علاقه مندان قرار گرفته است.

در مقدمه این تقویم می خوانیم:

        رشد سریع دانش فنی در سالهای اخیر، مسأله آموزش فناوری را با چالش‌های جدی روبرو کرده است. صنعت آب و برق در دنیا و نیز در کشور عزیز ما از پیشتازان فناوری‌های نو می‌باشد. آماده نگه داشتن مهندسان، کارشناسان و تکنیسین‌های صنعت در بهره‌برداری صحیح و بهینه از تجهیزات مدرن نصب شده در صنعت آب و برق محتاج ارائه آموزش‌های تخصصی مناسب و بموقع است. محتوای دوره‌های کوتاه‌مدت و میزان تطابق آنها با نیازهای روز صنعت، مجریان و اساتید دوره‌ها، تجهیزات آزمایشگاهی و کارگاهی برای اجرای دوره‌های تخصصی از مسائل مهمی هستند که تضمین کننده اثر بخشی دوره‌ها می‌باشند. مؤسسه نیز تلاش خود را در بهبود کیفیت دوره‌ها در سال 1386 به کار خواهد بست.

       قریب سه سال از ابلاغ نظام جامع آموزش کارکنان وزارت‌نیرو می‌گذرد. در این فاصله، دوره‌های توجیهی و عمومی نظام جامع ابلاغ شده است ولی با توجه به سختی و زمانبری تدوین دوره‌های شغلی - اختصاصی، هنوز ابلاغ دوره‌های گفته شده جامة عمل نپوشیده است. طی سال‌های اخیر، خوشبختانه، روند اجرای آموزش‌های تخصصی در مقایسه با انواع دیگر آموزش‌ها، نظیر آموزش‌های طرح رشد و ارتقاء و آموزش‌های عمومی، سیر صعودی داشته است. امید است با ابلاغ حداقل بخش قابل توجهی از دوره‌های شغلی - اختصاصی نظام جامع آموزش کارکنان در سال 1386، شاهد افزایش قابل توجه در اقبال همکاران به سوی این دوره‌ها و اجرای مؤثر آنها باشیم.

       مؤسسه آموزش عالی علمی - کاربردی صنعت آب و برق که با پشتوانه بیش از ربع قرن فعالیت در عرضه آموزش‌های علمی - کاربردی، توانسته است ارتباط خود را با صنعت آب و برق بیش از پیش تحکیم نماید، از سالیان گذشته تدوین تقویم‌های آموزش‌های تخصصی را در دستور کار خود داشته است. باعث خوشحالی است که در سال 1386 نیز تقویم تخصصی مؤسسه با کمک و مشارکت اعضای هیأت علمی مراکز آموزشی و نیز متخصصان و کارشناسان صنعت انتشار می‌یابد. ذکر این نکته ضروری است که عدم درج دوره‌های آموزشی دیگر در این تقویم به معنای عدم برگزاری آنها نیست و همچون گذشته، کلیه دوره‌هایی که در تقویم آموزشی شرکت‌های صنعت آب و برق به عنوان نیازهای آموزشی کارکنان آمده است، جزیی از تقویم آموزشی مؤسسه قلمداد شده و مراکز آموزشی مؤسسه آمادگی اجرای آن را کماکان دارند.   

                                                                                                         علی‌اکبر افضلیان

                                                                                    رئیس مؤسسه

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد