اخبار موسسه آموزشی و پژوهشی علمی - کاربردی

اخبار ٬ مقالات٬ اختراعات اساتید و دانشجویان در عرصه علم و صنعت

اخبار موسسه آموزشی و پژوهشی علمی - کاربردی

اخبار ٬ مقالات٬ اختراعات اساتید و دانشجویان در عرصه علم و صنعت

ساخت دستگاه تصفیه‌آب و پساب بااستفاده ازتکنولوژی نانو در ایران

مسوول گروه پژوهشی نانوسبز مرکز رشد دانشگاه تربیت مدرس ازساخت دستگاه "تصفیه پساب و آب با کاربرد نانوپودرهای فوتو کاتالیست" برای اولین بار در کشور خبر داد.
"محسن مولایی‌نسب" روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در سمنان افزود: طراحی این دستگاه نیز برای اولین بار در جهان در ایران انجام شده است.
وی با اشاره به‌مشکلات تصفیه آب آشامیدنی و پساب صنعتی کارخانه‌ها و مراکز صنعتی در کشور گفت: این دستگاه توانایی حذف میزان بالای آلودگی شیمیایی و بیولوژیکی آب و پساب صنعتی را داراست.
وی با بیان اینکه این دستگاه مشابه خارجی ندارد متذکر شد:در دستگاههای هم رده دستگاه تصفیه آب و پساب ساخت ایران، سامانه حذف آلودگی شیمیایی نظیر نیترات، برش‌های نفتی و فلزات سنگین وجود ندارد.
وی، تولید انبوه این دستگاه را بسیار ارزآور عنوان و تصریح کرد: هر دستگاه تصفیه آب و پساب مجهز به نانو پودر فوتو کاتالیست ‪ ۸۰۰‬دلار برای ایران ارزآوری دارد.
وی با اشاره به واردات دستگاه‌های تصفیه آب و فاضلاب به‌ایران اظهار داشت: این دستگاه ها که با فناوری اشعه ماورای بنفش تصفیه آب و فاضلاب را انجام می‌دهند با قیمت هفت میلیون ریال درایران به فروش می‌رسد در حالیکه دستگاه دارای فناوری نانو ساخت ایران با قابلیت تصفیه کاملتر آب و پساب دو سوم قیمت نمونه وارداتی به فروش می‌رسد.
مولایی‌نسب، هزینه تحقیقات دو ساله و مراحل طراحی و شبیه‌سازی فرآیندهای این محصول را ‪ ۵۰‬میلیون ریال اعلام کرد و گفت: این محصول آذرماه امسال در نمایشگاه آب و فاضلاب ایران به بازار کشور معرفی می‌شود.
به گفته وی، دستگاه تصفیه آب و پساب مجهز به فناوری نانو بزودی با دریافت گواهینامه‌های بین‌المللی در بازار جهانی نیز عرضه می‌شود.
مسوول گروه پژوهشی نانو سبز مرکز رشد دانشگاه تربیت مدرس پیش‌بینی کرد: با توجه به مشکل تامین آب آشامیدنی سالم در کشورهای همسایه بخصوص کشورهای حاشیه خلیج فارس، افغانستان، عراق و نیز هندوستان این محصول در این کشورها با استقبال چشمگیری مواجه شود.

زمان درج خبر :   25 مهر 1385 / 14:03
نظرات 1 + ارسال نظر
حسین صادق فر سه‌شنبه 25 مهر‌ماه سال 1385 ساعت 04:27 ب.ظ http://www.sadeghfar.blogsky.com/

جناب آقای قراباغی- با احترام
از ارسال مقاله شما بسیار متشکرم و مقدمه آنرا روی وبلاگم قراردادم. اگر ممکن است لینک اصلی آنرا نیز به بنده بدهید تا علاقه مندان بتوانند به تمام مقاله نیز دسترسی داشته باشند.
http://sadeghfar.blogsky.com/?PostID=84

با سپاس فراوان - حسین صادق فر - مشاور مدیریت

جناب آقای صادق فر
اصل مقاله را برایتان به صورت کامل فرستاده بودم.
لینک مقاله را خدمتتان تقدیم می کنم:
http://news.tavanir.org.ir/nashriat/peyk/SubNews.asp?NashriehNO=556&PeikBG=20
ضمنا پیشنهاد می کنم اخبار چهارمین کنفرانس بین المللی مدیریت را که توانیر یکی از حامیان اصلی آن است٬ با قلم شیوای خود پوشش دهید.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد