اخبار موسسه آموزشی و پژوهشی علمی - کاربردی

اخبار ٬ مقالات٬ اختراعات اساتید و دانشجویان در عرصه علم و صنعت

اخبار موسسه آموزشی و پژوهشی علمی - کاربردی

اخبار ٬ مقالات٬ اختراعات اساتید و دانشجویان در عرصه علم و صنعت

کارگاه کاهش مصرف آب به حساب نیامده در بیرجند برگزار شد

معاون بهره‌برداری شرکت آب وفاضلاب شهری خراسان جنوبی گفت: کارگاه آموزشی "کاهش مصرف آب به حساب نیامده" در بیرجند برگزار شد.
صادق یوسفی روزسه‌شنبه به خبرگزاری جمهوری اسلامی گفت: این کارگاه باتوجه به وضعیت منطقه به دلیل خشکسالیهای پیاپی و لزوم جلوگیری از اتلاف آب در شبکه‌های توزیع برپار شد.
وی افزود: کارگاه در راستای برگزاری کارگاههای آموزشی این حوزه و با هدف استقرار ‪ ،DMA‬مدیریت فشار، نشتیابی و کنترل تلفات فیزیکی برگزار شد.
او گفت: در این کارگاه آموزشی ضمن بررسی تجهیزات مدرن فشارسنجی و نشت یابی، چگونگی ایزوله نمودن شبکه توزیع آب شهر و نحوه استقرار آن توسط کارشناسان مورد بررسی قرار گرفت.
وی افزود: پرداختن به تعداد کنتورهای موردنیاز در ورودی و خروجی هر ‪DMA‬ و استقرار دیتالاگرها( ثبت‌کننده های اتوماتیک) برای ثبت فشار شبکه با فاصله‌های زمانی مورد نیاز از دیگر مباحث این کارگاه بود.
او اضافه کرد: در این کارگاه آموزشی نحوه نشت یابی و مشخص نمودن محدوده نشت در یک شبکه توزیع با توجه به نقاط دسترسی شبکه و شیرآلات و تعیین محل دقیق نشت توسط ابزار پیشرفته نشت یابی مورد بحث قرار گرفت.
وی گفت: چگونگی بالانس آب درهر شبکه نیزاز دیگر مباحث مورد بررسی در این کارگاه آموزشی بود.
وی افزود: با توجه به اهمیت آب و آشنایی با مبحث کاهش تلفات واقعی آب، مدیران، روسا و کارشناسان شهرها و کارشناسان ستادی مرتبط در شرکت آب و فاضلاب استان خراسان جنوبی در این کارگاه شرکت کردند.

زمان درج خبر :   10 آبان 1385 / 9:24
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد