اخبار موسسه آموزشی و پژوهشی علمی - کاربردی

اخبار ٬ مقالات٬ اختراعات اساتید و دانشجویان در عرصه علم و صنعت

اخبار موسسه آموزشی و پژوهشی علمی - کاربردی

اخبار ٬ مقالات٬ اختراعات اساتید و دانشجویان در عرصه علم و صنعت

مه ۲۰۰۷ هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی اختراعات در مالزی

رییس موسسه حمایت از پژوهشگران مخترعان و مبتکران ایران از برگزاری هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی اختراعات در ماه مه سال ‪ ۲۰۰۷‬در کوالالامپور خبر داد.

دکتر "عباس بیات" روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار علمی ایرنا افزود در نمایشگاه بین‌المللی اختراعات مالزی بیشتر کشورهای آسیایی شرکت خواهند کرد.

وی اظهار داشت در هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی اختراعات در مالزی در سال ‪ ۲۰۰۶‬گروهی از مخترعان ایرانی با همکاری موسسه حمایت از پژوهشگران، مخترعان و مبتکران ایران شرکت کردند و به جوایزی دست یافتند.

وی تصریح کرد دو سازمان مالکیت معنوی و فکری (‪ (WIPO‬و فدراسیون بین‌المللی اختراعات (‪ (IFIA‬در برگزاری نمایشگاه یاد شده همکاری دارند.

وی اظهار داشت در کشور مالزی هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی اختراعات زیر نظر مستقیم وزارت علوم و فناوری در جهت ارتقای تکنولوژی‌های نوین برپا خواهد شد.

دکتر بیات گفت کشور مالزی برای ایران بازار خوبی است و آشنایی بخش صنعت این کشور با اختراعات مخترعان کشورمان، سبب عقد بین دو طرف خواهد شد.

وی افزود عقد قرارداد با مخترعان کشورمان در مالزی، سبب ارزآوری و سودآوری در زمینه صادرات غیرنفتی و ارتقای جایگاه ایران در شرق آسیا می‌شود.

به گفته وی از جمله جوایزی که در نمایشگاه به مخترعان برتر اهدا می‌شود نشان سازمان ‪ ،WIPO‬نشان فدراسیون و نشان وزارت علوم و فناوری کشورهای مختلف می‌باشد.

وی تصریح کرد در این نمایشگاه سازمان مالکیت معنوی و فکری نیز جوایز ویژه‌ای را برای زنان با هدف ارتقا تلاش آنان در نمایشگاه اهدا خواهد کرد.

موسسه حمایت از پژوهشگران، مخترعان و مبتکران ایران به عنوان یک سازمان مردم نهاد(سمن ‪ (NGO‬با مجوز رسمی از وزارت کشور رسما از سال ‪ ۸۲‬و عملا از سال ‪ ۸۳‬فعالیت خود را آغاز کرد.

اعضای هیات مدیره این موسسه از برگزیدگان نخبگان کشور هستند و هدف از تشکیل موسسه حمایت از پژوهشگران، مخترعان و مبتکران ایران برگزاری جشنواره‌ها و نمایشگاه‌های بین‌المللی و داخلی اختراعات، کمک به انتقال فن آوری به کشور، تهیه بانک‌های اطلاعاتی در زمینه‌های پژوهشی، اختراعات، ابتکارات، ایجاد زمینه برای حضور فعال نوآوران در زمینه‌های علمی در تحقیقات بین‌المللی و ساماندهی امور نخبگان است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد