اخبار موسسه آموزشی و پژوهشی علمی - کاربردی

اخبار ٬ مقالات٬ اختراعات اساتید و دانشجویان در عرصه علم و صنعت

اخبار موسسه آموزشی و پژوهشی علمی - کاربردی

اخبار ٬ مقالات٬ اختراعات اساتید و دانشجویان در عرصه علم و صنعت

نرم‌افزار ‪ GIS‬ماه‌آینده در دسترس ادارات محیط زیست استانها قرار

کارشناس مسوول کنترل و نظارت اداره کل نظارت و بازرسی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: نرم‌افزار ‪ GIS‬ماه آینده در دسترس ادارات کل محیط زیست استانها قرار می‌گیرد.

مهندس "سید مسعود حسینی" روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران ، افزود:
نرم‌افزار ‪ GIS‬سیستم اطلاعاتی متشکل از مجموعه عناصر به هم پیوسته است که برای ذخیره‌سازی ، پردازش، اطلاع رسانی، تجزیه و تحلیل، کنترل و توزیع اطلاعات استفاده می‌شود.

وی ادامه داد: راه‌اندازی بخش پایه‌ای این نرم‌افزار سه سال گذشته در دفتر امور زیستگاهها و امور مناطق شکل گرفته و هم‌اکنون تنها در سازمان حفاظت محیط زیست از طریق شبکه داخلی در اختیار سایر دفاتر قرار می‌گیرد.

کارشناس مسوول کنترل و نظارت سازمان حفاظت محیط زیست گفت: طرحهای مدیریت مناطق منجر به تولید ‪ ۱۴‬لایه اطلاعاتی شامل اطلاعات پوشش گیاهی، جانوری ، خاک ، اقلیم و راهها می‌شود که هر لایه دارای وضعیت و اطلاعات منحصر به فرد خود است.

حسینی افزود: ترکیب لایه‌های اطلاعاتی منجر به شکل‌گیری طرحهای مطالعاتی شده تا امکان استفاده بهینه از مناطق تحت مدیریت سازمان محیط زیست فراهم شود.

وی با اشاره به اینکه حدود ‪ ۷/۳‬درصد از مساحت کل کشور تحت مدیریت سازمان حفاظت محیط زیست است ، گفت: اطلاعات بدست آمده در طرحهای مطالعاتی مناطق حفاظت شده سازمان حفاظت محیط زیست باید به تایید شورایعالی حفاظت محیط زیست برسد تا کاربری اراضی مشخص شود.

کارشناس مسوول کنترل و نظارت سازمان حفاظت محیط زیست افزود: یکی از مزایای استفاده از این نرم‌افزار، تصمیم‌گیری صحیح و به موقع مدیران در زمان‌های بحرانی نظیر سیل و زلزله است که در بعضی مناطق تا حدی امکان پیش بینی را نیز فراهم می‌کند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد