اخبار موسسه آموزشی و پژوهشی علمی - کاربردی

اخبار ٬ مقالات٬ اختراعات اساتید و دانشجویان در عرصه علم و صنعت

اخبار موسسه آموزشی و پژوهشی علمی - کاربردی

اخبار ٬ مقالات٬ اختراعات اساتید و دانشجویان در عرصه علم و صنعت

شبکه فاضلاب تهران تحت پوشش GIS

نقشه 650 کیلومتر از 2400 کیلومتر اجرا شده شبکه فاضلاب تهران با استفاده از سیستم GIS تهیه شده است.
به گزارش خبرنگار سایت خبری وزارت نیرو، مهندس محمد منصوری، کارشناس دفتر فنی شرکت فاضلاب تهران، با بیان این خبر، اظهار امیدواری کرد، تا پایان سال، باقیمانده 2400 کیلومتر خطوط شبکه فاضلاب نیز تحت پوشش این سیستم قرار بگیرد.
وی با بیان اینکه شبکه فاضلاب تهران که شامل 9 هزار کیلومتر است، می بایست از سیستم GIS استفاده کند، اظهار داشت:‌ تا قبل از این، نقشه ها به صورت کاغذی یا فایل های کامپیوتری و پراکنده بود که مشکلاتی در زمینه تصمیم گیری ها به وجود آورد.
وی افزود:‌ به همین دلیل نقشه های کاغذی و اطلاعات توصیفی و مکانی اصلاح شده و به صورت GIS ترسیم شد. در حال حاضر این نرم افزار، گزارش های فنی را جمع آوری می کند و پس از تکمیل اطلاعات به سمت آنالیز شبکه و مدل سازی خواهیم رفت تا بتوانیم تصمیم گیری مدیریتی، اتفاقات و بهره برداری را براساس آن انجام دهیم.
مهندس منصوری، با بیان اینکه این نرم افزار از حدود 7 ماه پیش وارد مرحله اجرا شده است، گفت: ‌این سیستم دارای قابلیت نشان دادن مکان های دارای انفصال و اتفاقات بوده و می تواند مناطق تحت پوشش شبکه، مناطق قابل توسعه و بهره برداری و مناطق نیازمند به تعمیر و نگهداری را نشان دهد.
وی ادامه داد:‌ در حال حاضر پیمانکاران اطلاعات کامل از شبکه در حال اجرا را از قبیل جنس لوله و خاک دریافت می کنند و پس از تأیید دستگاه نظارت، نقشه ها به صورت اتوماتیک به سیستم GIS مجهز شده و به سیستم اضافه می شود.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد