اخبار موسسه آموزشی و پژوهشی علمی - کاربردی

اخبار ٬ مقالات٬ اختراعات اساتید و دانشجویان در عرصه علم و صنعت

اخبار موسسه آموزشی و پژوهشی علمی - کاربردی

اخبار ٬ مقالات٬ اختراعات اساتید و دانشجویان در عرصه علم و صنعت

روند اجرایی شدن تفاهمنامه علمی میان ایران و مالزی باید سرعت گیرد

به دعوت دکتر محمد مهدی زاهدی روز 25 آذر جمال الدین وزیر علوم، فناوری و نوآوری های مالزی، در رأس هیاتی در وزارت علوم حضور یافت و با وزیر علوم، تحقیقات و فناوری دیدار و گفتگو کرد.
دکتر زاهدی وزیر علوم و تحقیقات و فناوری درگفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران گفت: بسط و گسترش جشنواره خوارزمی به دانشمندان جوان در ایران و مالزی و تعمیم آن به جهان اسلام، تعریف طرح های جدید تحقیقاتی، برگزاری کنفرانس و سمینارها به منظور ارائه آخرین دستاوردهای علمی 2 کشور در زمینه علوم و تکنولوژی٬ تخصیص سهمیه برای بورسیه های دکترا از جمله محورهایی هستند که می توانند به اعتلای همکاری علمی 2 کشور کمک کنند.
همچنین وزیر علوم مالزی با اشاره به تاریخچه پیشرفتهای علمی کشور خود بر تقویت همکاری ها در 4 حوزه هوا - فضا٬ بیوتکنولوژی٬ نانوتکنولوژی و تکنولوژی اطلاعات تأکید کرد و گفت:  دانشمندان ما  در معتبرترین دانشگاه ها به تدریس و تحقیق مشغول هستند وما می توانیم از توانمندی های این استادان، بیشترین استفاده را کنیم.
وی درپایان در مورد دیدار وزرای 2 کشور تصریح کرد: هردو کشور بر تعمیق همکاریهای علمی، تشکیل یک کارگروه در مدت یک ماه باهمکاری وزارت  ICT و اجرایی کردن هر چه سریعتر مفاد تفاهم نامه قبلی امضاشده بین دو کشور تأکید کردند.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد