اخبار موسسه آموزشی و پژوهشی علمی - کاربردی

اخبار ٬ مقالات٬ اختراعات اساتید و دانشجویان در عرصه علم و صنعت

اخبار موسسه آموزشی و پژوهشی علمی - کاربردی

اخبار ٬ مقالات٬ اختراعات اساتید و دانشجویان در عرصه علم و صنعت

طرح نحوه پذیرش دانشجو در کمیسیون آموزش و تحقیقات نهایی شد

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات از نهائی شدن طرح نحوه پذیرش دانشجو در این کمیسیون و ارائه آن به صحن علنی برای قرار گرفتن در دستور کار مجلس خبر داد .

علی عباسپور تهرانی با اعلام این خبر به خبرنگار خانه ملت گفت : با توجه به اینکه طرح نحوه پذیرش دانشجو یک فوریتی است پس از گزارش به صحن علنی بلافاصله در دستور کار مجلس قرار خواهد گرفت .

وی در خصوص این طرح اظهار داشت: بر اساس این طرح در صورت تصویب نهایی ظرف 4 سال آینده یعنی تا پایان برنامه چهارم توسعه ، درصد موثر بودن نمرات آزمون سراسری کاهش می یابد و سوابق تحصیلی و سوابق پرورشی دانش آموز برای پذیرش وی در دانشگاه لحاظ می شود .

عباسپور تصریح کرد : در واقع با لحاظ کردن سوابق تحصیلی دانش آموزان تا 4 سال آینده آزمون های سراسری بطور کامل حذف می شود البته در این طرح اجازه داده شده است در مقطع کاردانی پیوسته یا ناپیوسته در صورت آمادگی هر یک از دستگاهها پذیرش دانشجو از سال 86 صرفا بر اساس سوابق تحصیلی صورت گیرد .

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در خصوص سوابق پرورشی دانش ‌آموزان گفت : این سوابق در طرح تعریف شده اند و در واقع سوابق پرورشی متشکل است از رتبه ای که دانش آموز در مسابقاتی که به تصویب شورای عالی فرهنگی در سطح استانی ، کشوری و یا بین المللی کسب می کند .

وی یادآور شد : قوانینی که هم اکنون در ارتباط با سهمیه بندی ها وجود دارد به قوت خود باقی خواهد ماند .

منبع : خانه ملت  تاریخ : 4 دی ماه 1385

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد