اخبار موسسه آموزشی و پژوهشی علمی - کاربردی

اخبار ٬ مقالات٬ اختراعات اساتید و دانشجویان در عرصه علم و صنعت

اخبار موسسه آموزشی و پژوهشی علمی - کاربردی

اخبار ٬ مقالات٬ اختراعات اساتید و دانشجویان در عرصه علم و صنعت

هفتمین جشنواره پژوهش و فن‌آوری کشور ۲۹-25 دی ماه

هفتمین جشنواره پژوهش و فن‌آوری کشور همزمان با آغاز هفته پژوهش از روز دوشنبه 25 دی ماه در محل سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی آغاز می‌شود.

به گزارش سرویس «پژوهشی» خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، دکتر بهزاد سلطانی، دبیر این جشنواره تقدیر از برترین‌های حوزه پژوهش و فن‌آوری را که با حضور معاون اول ریاست جمهوری، وزیر علوم، تحقیقات و فن‌آوری و جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی برگزار می‌شود و نیز معرفی برگزیدگان جشنواره در حوزه پژوهشگران برتر و مدیران پژوهشی و سازمان‌های پژوهشی برتر را از عمده محورهای هفتمین جشنواره پژوهش و فن‌آوری کشور برشمرد.

وی افزود: این جشنواره در سال‌های گذشته با عنوان جشنواره پژوهشگران برگزیده مطرح بود که از امسال با عنوان جشنواره پژوهش و فن‌آوری کشور برگزار می‌شود.

دکتر سلطانی تصریح کرد: تا سال گذشته در این ایام تنها از پژوهشگران برتر تقدیر می‌شد، اما از آنجایی که عوامل مؤثر دیگری نیز بر امر پژوهش تاثیرگذارند که تاکنون مورد توجه و تقدیر واقع نمی‌شده‌اند، امسال به مجموعه عوامل دخیل در امر پژوهش توجه شده است.

وی گفت: این جشنواره امسال حول چهار محور شامل پژوهشگران برگزیده، دستگاه‌های اجرایی و نهادها، قطب‌ها و انجمن‌های علمی در دانشگاههای مختلف، فعالیت‌های پژوهشی برتر و بخش مدیران برتر پژوهش برپا می‌شود.

به گفته دکتر سلطانی، در بخش پژوهشگران برگزیده، دستگاههای اجرایی و نهادها، هر یک به معرفی حداکثر سه پژوهشگر برگزیده خواهند پرداخت.

وی اضافه کرد: در بخش ویژه، پژوهشگرانی داریم که در سطح جهانی به موفقیت دست یافته‌اند.

دکتر سلطانی، تقدیر از مراکز تحقیقاتی برتر شامل انواع مراکز پژوهشی برتر مستقل، مراکز پژوهشی برتر در واحد‌های دانشگاهی، مراکز پژوهش برتر دستگاه‌های اجرایی، معاونت پژوهشی دانشگاه‌ها و انجمن‌های علمی را به عنوان دیگر برنامه‌های این هفته در بخش پژوهشگران برتر نام برد.

وی معرفی قطب‌های علمی برتر در دانشگاه‌ها و شرکت‌های فن‌آور برتر مستقر در مراکز رشد را از دیگر برنامه‌های جشنواره برشمرد.

دبیر هفتمین جشنواره پژوهش و فن‌آوری کشور از معرفی نشریات علمی برتر و نشریات علمی ــ ترویجی برتر که در جشنواره‌هایی مانند خوارزمی به آنها پرداخته نمی‌شود، به عنوان دیگر محورهای جشنواره پژوهش و فن‌آوری یاد کرد.

دکتر سلطانی، مدیران پژوهشی را یکی از ارکان پژوهش در کشور برشمرد که می‌بایست در نظام کلان پژوهش کشور به آنان توجه کرد و با توجه به این رویکرد در جشنواره پژوهش از این افراد نیز تقدیر خواهد شد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد