اخبار موسسه آموزشی و پژوهشی علمی - کاربردی

اخبار ٬ مقالات٬ اختراعات اساتید و دانشجویان در عرصه علم و صنعت

اخبار موسسه آموزشی و پژوهشی علمی - کاربردی

اخبار ٬ مقالات٬ اختراعات اساتید و دانشجویان در عرصه علم و صنعت

دوره آموزشی قنات در موسسه آموزش عالی علمی- کاربردی صنعت آب و برق

دوره آموزشی قنات برای مدیران و کارشناسان وزارتخانه‌های نیرو و جهاد کشاورزی و شرکتهای تابعه، توسط مرکز بین‌المللی قنات و سازه‌های تاریخی آبی – یزد برگزار می‌شود.
به گزارش شبکه خبری آب ایران، هدف از برگزاری این دوره آشنا نمودن کارشناسان آب و خاک وزارتخانه‌های نیرو و جهاد کشاورزی و شرکت های تابعه با مفاهیم اساسی قنات و ریشه‌های فرهنگی تاریخی – تاریخی و مبانی فنی این فناوری کهن است.
طول این دوره آموزشی 32 ساعت در نظر گرفته شده که اوایل سال 1386 در ساختمانهای متعلق به مجتمع عالی آموزشی و پژوهشی وابسته به وزارت نیرو در شهرهای مشهد، تهران، تبریز، اهواز، شیراز، یزد، اصفهان و ... برگزار می‌شود.
از مهمترین سرفصلهای ارائه شده در این دوره آموزشی می‌توان به اصول هواشناسی و هیدرولوژی، جنبه‌های تاریخی و جغرافیایی قنات، ضرورت تهیه شناسنامه قنوات، طبقه‌بندی قناتها، ساختمان قنات، وضعیت فعلی قنوات، روش های بومی جهت احداث و مرمت قنات، کاربرد روش های مدرن در قنات، نگهداری قنات، قنات و توسعه پایدار و جنبه‌های اقتصادی و اجتماعی قنات اشاره کرد.
علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند با مرکز بین‌المللی قنات و سازه‌های تاریخی آبی - یزد به شماره 8250553-0351 تماس حاصل نمایند.

خبرنگار          :  ابراهیم عبدالله زاده
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد