اخبار موسسه آموزشی و پژوهشی علمی - کاربردی

اخبار ٬ مقالات٬ اختراعات اساتید و دانشجویان در عرصه علم و صنعت

اخبار موسسه آموزشی و پژوهشی علمی - کاربردی

اخبار ٬ مقالات٬ اختراعات اساتید و دانشجویان در عرصه علم و صنعت

کارگروه GIS در شورای عالی‌اطلاع‌رسانی تشکیل می‌شود

کارگروه "نظام موقعیت مکانی" به منظور هماهنگی و یکسان‌سازی اطلاعات و داده‌های مورد نیاز در کشور در شورای عالی اطلاع رسانی تشکیل می‌شود.

در راستای تشکیل این کارگروه و نیاز به همفکری با تمامی متخصصان و استفاده از تجربیات بدست آمده، از فعالان این حوزه جهت همفکری و تبادل نظر دعوت به عمل می‌آید.

به گزارش روز چهارشنبه روابط عمومی شورای عالی اطلاع‌رسانی، برنامه‌ریزی و ساماندهی نظام‌های تبادل اطلاعات موقعیت مکانی در کشور، مساعدت‌های لازم جهت توسعه دانش نرم‌افزاری و سخت‌افزاری در این حوزه از جمله فعالیت‌های این کارگروه است.

کمک و اطلاع‌رسانی به گردشگران اعم از داخلی و خارجی از طریق نقشه‌های موجود، تبادل تجربیات و دستاوردهای جدید در زمینه ‪GPS(‬سیستم‌های مکان‌یاب)، ‪ GIS(‬ارتباط دیجیتالی بی‌سیم) نظام‌های موقعیت مکانی از دیگر محورهای فعالیت این کار گروه است.

از دیگر فعالیت‌های مد نظر این کارگروه می‌توان به ایجاد بسترهای لازم مربوط به امنیت سفرهای شهری و بین شهری، جمع آوری اطلاعات از اماکن موجود در کشور و تشکیل بانک اطلاعاتی اشاره کرد.

سیستم‌های داده‌های مکانی در مطالعات آمایش سرزمین، مدیریت شبکه‌های اصلی برق، گاز، برآورد میزان خطر حوادث غیرمترقبه مانند شناسایی محل گسل‌های اصلی و تهیه نقشه زلزله کاربردهای فراوانی دارد که کارگروه نظام موقعیت مکانی برای دستیابی به آنها تلاش خواهد کرد.

همچنین برگزاری همایش‌های سراسری، سمینارها، جلسات علمی و نمایشگاه‌های عرضه محصولات و خدمات در این حوزه از جمله فعالیت‌هایی خواهد بود که توسط این کارگروه پیگیری خواهد شد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد