اخبار موسسه آموزشی و پژوهشی علمی - کاربردی

اخبار ٬ مقالات٬ اختراعات اساتید و دانشجویان در عرصه علم و صنعت

اخبار موسسه آموزشی و پژوهشی علمی - کاربردی

اخبار ٬ مقالات٬ اختراعات اساتید و دانشجویان در عرصه علم و صنعت

دسترسی رایگان به مقالات Sage تا نهم اسفند

گرچه برخی از دانشگاهها و موسسات آموزشی به دلیل محدودیت های مالی از پیوستن به ائتلافهای دانشگاهی برای برخوردار شدن از حق دسترسی به نشریات بین المللی خودداری می کنند٬ و هرچند برخی از این موسسات حتی پس از عضویت در مجمع دانشگاهها نیز در تعداد مقالاتی که می توانند دانلود کنند محدودیت دارند، و با وجود آن که برخی دیگر از این موسسات٬ بدون هیچ دلیلی و صرفا از روی عادتهای انحصارطلبانه٬ با بهره مند شدن همه پژوهشگران از چنین امکانی مخالفت می کنند٬ اما گاهی برخی از ژورنال ها و انتشارات بین المللی٬ با گشاده دستی٬ همگان را چند روزی بر سر سفره اطلاعات خود میهمان می کنند.

در یازده دی ماه٬ با لطف یکی از دوستان این اطلاع به عرض رسید که امکان استفاده رایگان از مقالات IEEE برای مدت دو هفته فراهم آمده است. این بار نیز به لطف منابعی که در پایان این یادداشت ذکر می شود٬ اطلاع حاصل شد که انتشارات Sage ٬ سیصد هزار مقاله را از مجله Backfiles که به صورت چاپی منتشر می شود Scan کرده و آنها را تحت پلاتفرم مجلات برخط Sage قرار داده است. به عبارت دیگر اکنون سه و نیم میلیون صفحه دیگر نیز به صورت online در دسترس قرار گرفته است.

به همین مناسبت٬ Sage تا پایان فوریه اکثر مقالات خود٬ منجمله موارد یاد شده را به صورت رایگان در اختیار عموم قرار می دهد! دسترسی به این مقالات از دو طریق امکان پذیر است:

  1. اگر موسسه شما مشترک یک یا چند مجله Sage بوده است٬ تا ۲۸ فوریه می تواند به صورت رایگان و بدون ثبت نام٬ از همه نشریات دیگر Sage هم استفاده کند. برای این کار ٬ کافی است به سایت مجلات برخط Sage برود.
  2. اگر موسسه شما تا کنون مشترک هیچیک ار مجلات Sage نشده باشد٬ از طریق مراجعه به صفحه ای که در حال حاضر به منظور دسترسی رایگان به مجلات Sage طراحی شده است٬ به صورت رایگان اما موقت٬ عضو شوید.

منابع این خبر:

از زندگی

شاتوت

امید جهانشاهی- مدیریت رسانه

سایت مجلات برخط Sage

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد