اخبار موسسه آموزشی و پژوهشی علمی - کاربردی

اخبار ٬ مقالات٬ اختراعات اساتید و دانشجویان در عرصه علم و صنعت

اخبار موسسه آموزشی و پژوهشی علمی - کاربردی

اخبار ٬ مقالات٬ اختراعات اساتید و دانشجویان در عرصه علم و صنعت

پژوهش‌های کاربردی مبتنی بر بازار موسسات پژوهشی تشویق می‌شوند

براساس بند «و» تبصره (9) لایحه بودجه سال 1386 کل کشور و در راستای تحقق بند «ه» ماده (46) قانون برنامه چهارم توسعه و در صورت تصویب مجلس شورای اسلامی، دستگاههای اجرایی موضوع ماده (160) قانون مذکور «مکلف هستند یک درصد و مجاز هستند تا 4 درصد» از اعتبارات هزینه‌یی خود را به منظور انجام امور پژوهشی هزینه کنند.

به گزارش سرویس پژوهشی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، بنابر اعلام سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور، این دستگاه‌ها فهرست کامل فعالیت‌های پژوهشی و فن‌آوری و توسعه علمی و فن‌آوری در دست انجام خود را به شورای علوم، تحقیقات و فناوری در طول سال اعلام خواهند کرد. شورای عالی علوم، تحقیقات و فن‌آوری نیز نسبت به ارزیابی آن اقدام و نتیجه بررسی را به دستگاه اجرایی ذی‌ربط و رییس جمهور اعلام می‌کند.

به موجب جزء دیگر این بند، اعتباری نیز به عنوان تشویق پژوهش‌های کاربردی مبتنی بر بازار به موسسه‌های پژوهشی که بتوانند نتایج حاصل از تحقیقات خود را به صورت دانش یا محصول به بازارهای ملی یا بین‌المللی عرضه کنند، اختصاص پیدا خواهد کرد. کمک به این تحقیقات حداکثر معادل 50 درصد هزینه‌های مربوط است.

براساس بند «ی» تبصره مذکور، به منظور توسعه و ارتقای بخش فن‌آوری اطلاعات و ارتباطات کشور و تولید محتوا و برنامه‌های نرم‌افزاری و ایجاد زمینه صدور خدمات فنی و مهندسی در زمینه فن‌آوری اطلاعات (IT) به شرکت‌های تابع وزارت ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات اجازه داده می‌شود با تایید مجامع عمومی تا مبلغ 400 میلیارد ریال از محل منابع داخلی این شرکتها را به صورت وجوه اداره شده برای حمایت از پروژه‌ها و طرحهای توسعه‌یی اشتغال‌آفرین یا صادرات کالا و خدمات در این حوزه توسط بخش‌های خصوصی تعاونی و به صورت تسهیلات اختصاص دهند و مابه‌التفاوت نرخ سود را از محل آن پرداخت کنند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد