اخبار موسسه آموزشی و پژوهشی علمی - کاربردی

اخبار ٬ مقالات٬ اختراعات اساتید و دانشجویان در عرصه علم و صنعت

اخبار موسسه آموزشی و پژوهشی علمی - کاربردی

اخبار ٬ مقالات٬ اختراعات اساتید و دانشجویان در عرصه علم و صنعت

خطرنزول روند تولیدعلم،حذف امورتحقیقاتی٬عدم امکان پرداخت حقوق

معاون اداری مالی دانشگاه تهران از کسری بودجه 5/13 میلیارد تومانی دانشگاه در سال جاری خبرداد.

دکتر امید در گفت‌وگوی تفصیلی با خبرنگار صنفی آموزشی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، با اشاره به رشد 25 درصدی بودجه دانشگاه در سال جاری، اظهار کرد: با وجود این رشد، دانشگاه به دلیل کسری‌ سال گذشته و افزایش حقوق اساتید و کارکنان با 5/13 میلیارد تومان کسری مواجه شده است.

وی گفت: با وجود این میزان کسری، بودجه جاری دانشگاه تهران در سال آینده نسبت به سال 85، بیش از پنج درصد کاهش یافته است و این در حالیست که دانشگاه با توجه به ابلاغ دولت و وجود تورم، موظف است که هر ساله حقوق اساتید و کارکنان را افزایش دهد دراین رابطه دانشگاه به سازمان مدیریت و کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی‌ اعلام کرده که با وجود این میزان بودجه، دانشگاه حتی قادربه پرداخت حقوق و دستمزد در سال آینده نخواهد بود.

وی با بیان اینکه در سال جاری 85 درصد از اعتبارات بودجه جاری دانشگاه صرف حقوق و دستمزد شده است، تصریح کرد: در سال آینده در صورت کاهش 5 درصدی بودجه جاری دانشگاه، بیش از90 درصد از اعتبارات صرف حقوق و دستمزد می‌شود و در این صورت دانشگاه مجبور است که برخی از امور تحقیقاتی و خدمات رفاهی خود را حذف کند و این نگرانی وجود دارد که دانشگاه تهران در سال آینده از لحاظ پژوهشی افت کند.

وی با اشاره به ردیف شش میلیارد تومانی بودجه پژوهشی دانشگاه در سال جاری، گفت: از این رقم به طور خالص کمتر از دو میلیارد تومان صرف طرح‌های تحقیقاتی دانشگاه شد که ممکن است در صورت کاهش بودجه این مساله مستقیما بر روی تولید علم دانشگاه تاثیر بگذارد.

دکتر امید با بیان اینکه دانشگاه تهران در سال جاری با رشد 25 درصدی در تولید مقالات علمی بین المللی بالاترین میزان تولید علم جهانی را در سطح کشور داشته و همسو با سند چشم‌انداز بیست ساله حرکت کرده است؛ گفت: متاسفانه این روند حرکتی مثبت با وجود این میزان اعتبارات در سال 86 امکان‌پذیر نیست و بسیار خطرناک و شکننده می باشد و نکته عجیب ونگران کننده در این مورد این است که رشد 25 درصدی تولید مقالات علمی بین المللی در سال جاری با کاهش 10 درصدی بودجه پژوهشی این دانشگاه برای سال آینده پاسخ داده شده است.

وی اظهار نگرانی کرد: در صورت کاهش بودجه در سال 86، سال آینده با وجود چندین سال صعود در تولید علم، سال نزول تولید علم باشد که این امر خلاف فرمایشات صریح مقام معظم رهبری و سند چشم‌انداز است و اکثر دانشگاه‌ها با این مشکل مواجه هستند.

وی همچنین به ایسنا گفت: بودجه عمرانی دانشگاه در سال 84 حدود 6/4 میلیارد تومان بود که این میزان بودجه در سال جاری به 2/4 میلیارد تومان کاهش یافت وعلاوه براین با وجود این کاهش دانشگاه تا به حال تنها 65 درصد از این بودجه را دریافت کرده، یعنی علاوه بر کاهش بودجه، تخصیص آن نیز کاهش یافته است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد