اخبار موسسه آموزشی و پژوهشی علمی - کاربردی

اخبار ٬ مقالات٬ اختراعات اساتید و دانشجویان در عرصه علم و صنعت

اخبار موسسه آموزشی و پژوهشی علمی - کاربردی

اخبار ٬ مقالات٬ اختراعات اساتید و دانشجویان در عرصه علم و صنعت

جایزه سازمان بین‌المللی کار برای پژوهش در مورد کار شایسته

خبر زیر را یکی از عزیزان از سایت موسسه کار و تامین اجتماعی ارسال کرده است:

مؤسسه بین‌المللی مطالعات کار سازمان بین‌الملی کار در نظر دارد از این پس سالانه به برجسته‌ترین اثری که سهم عمده‌ای در ارتقاء دانش در خصوص هدف اصلی ILO یعنی کار شایسته برای همه داشته باشد، جایزه‌ای اهدا کند.

این جایزه طی کنفرانس بعدی سازمان بین‌المللی کار که در ژوئن 2007 برگزار می‌شود اهدا خواهد شد و از برنده دعوت خواهد شد تا در ساحت مخاطبان بین‌المللی، نمایندگان دولت‌ها، کارفرمایان و کارگران سخنرانی کند. ارزش مالی این جایزه 10000 دلار آمریکا می‌باشد، برنده شخصیت افتخاری مؤسسه بین‌المللی مطالعات کار در سال‌های 08-2007 خواهد شد.

 معیار اهدای جایزه

یک هیئت داوران مرکب از پنج شخصیت برجسته و دارای شهرت بین‌المللی که تخصص خود را در زمینه کار و موضوعات مربوط به سیاست اجتماعی به اثبات رسانده‌اند، برنده این جایزه پژوهشی را از طریق بررسی آثار آنها انتخاب خواهند کرد.

 موارد تعلق ای جایزه به شرح زیر می‌باشد:

۱- کار برجسته در جهت درک روابط اجتماعی ــ اقتصادی و ابزارهای سیاسی به منظور ترقی کار شایسته طبق تعریف ILO . هیئت داوران به دنبال ایده‌های نو و ابتکاری خواهند بود.

و یا:

     ۲- کار مادام العمر بر روی موضوعات اصلی ILO و ارکان سه‌گانه آن (دولت‌ها، کارفرمایان و کارگران) که ابعاد مختلف کار شایسته (اعم از ایجاد مشاغل، تضمین حقوق در کار، بسط حمایت اجتماعی، ترویج گفتگوی اجتماعی و حل اختلاف، با برابری جنسیتی بعنوان هدف اصلی) را منعکس کرده و ارتقا بخشیده است.

در هر دو مورد فوق، برتری کار و ارتباط علمی آن با اهداف سیاستی در نظر گرفته می‌شود.

 چه کسی می‌توند کاندیدا معرفی کند؟

افراد و نهادها (بعنوان مثال اعضای ارکان سه‌جانبه ILO ) می‌توانند کاندیدا معرفی کنند. شایان ذکر است دفتر بین‌المللی کار و هیچ یک از کارکنان کنونی ILO نمی‌توانند کاندیدا معرفی کنند.

 چه کسی صلاحیت کاندیدا شدن را دارد؟

فقط اشخاص حقیقی می‌توانند کاندید شوند. جایزه به اشخاص حقوقی تعلق نخواهد گرفت. کارکنان اسبق و فعلی ILO نمی‌توانند کاندید شوند. هر کاندید می‌بایست از طرف یکی از سازمان‌های ارکان سه‌گانه ILO (دولت، یک سازمان کارفرمایی و یا کارگری) و یک عضو دانشگاهی برجسته (در زمینه کار و سیاست اجتماعی) حمایت شود.

  اسناد لازم در پرونده ارسالی کاندیدای معرفی شده:

جزئیات و نشانی کامل کاندیدا

سوابق کاری و تحصیلی کاندیدا ( CV  ) (هم بطور کامل و هم بطور خلاصه)

اظهار کتبی کاندیدا مبنی بر موافقت وی برای معرفی شدن به این مسابقه

اثر یا آثار مورد نظری که می‌بایست توسط هئیت داوران مورد بررسی قرار گیرد به یکی از زبان‌های رایج ILO (انگلیسی، فرانسه، اسپانیولی) در صورتیکه آثار به زبان‌های دیگر باشد می‌بایست به یکی از سه زبان ترجمه شود.

دو توصیه‌نامه مبنی بر حمایت از کاندیدا (یکی از سوی اعضای ارکان سه‌جانبه ILO و دیگری از سوی یک فرد دانشگاهی برجسته در حوزه کار و سیاست اجتماعی)

 زمانبندی:

مهلت معرفی کاندیدا: پرونده کامل می‌بایست تا 31 دسامبر 2006 به مؤسسه بین‌المللی مطالعات کار ارسال شود.

تصمیم گیری: هیئت داوران تا نیمه مارس 2007 برنده را انتخاب خواهند کرد و مؤسسه فوراً نتیجه را به طور کتبی به اطلاع برنده خواهد رساند.

اهدای جایزه: در کنفرانس بین‌المللی کار در سال 2007 (29 می ــ 14 ژوئن 2007)

 آدرس:

(ILO/BIT/OIT)

CASE POSTALE 6

1211 GENEVE 22

SWITZERLAND

TEL: +41 22 799 6128

FAX: +41 22 799 8542

E-MAIL: PAIZE@ILO.ORG

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد