اخبار موسسه آموزشی و پژوهشی علمی - کاربردی

اخبار ٬ مقالات٬ اختراعات اساتید و دانشجویان در عرصه علم و صنعت

اخبار موسسه آموزشی و پژوهشی علمی - کاربردی

اخبار ٬ مقالات٬ اختراعات اساتید و دانشجویان در عرصه علم و صنعت

دانشجوی مبتکر جهاد دانشگاهی دستگاه نمانویس ساخت

دانشجوی مبتکر مرکز علمی‌ کاربردی جهاد دانشگاهی دانشگاه تربیت معلم دستگاه نمانویس با کارآیی در تکنولوژی آموزشی و بزرگ‌نمایی ساخت.

به گزارش سرویس پژوهشی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، مجتبی حیدری هراتمه دانشجوی مرکز علمی‌ کاربردی جهاد دانشگاهی دانشگاه تربیت معلم سازنده این دستگاه گفت: دستگاه نمانویس در حیطه تکنولوژی آموزشی کاربرد دارد و وسیله‌ای مشابه رایانه یا مدار بسته تصویری است با این تفاوت که بسیار ارزان قیمت است و مصرف مطالعاتی دارد.

وی افزود: نمانویس دارای یک بخش مانیتور ساده و سیستم سطربندی نوشته‌ها و همچنین کنترل تصویری به منظور مطالعه سطر به سطر و بهینه برای خواننده است که افراد با استفاده از این دستگاه قادر خواهند بود در زمان مطالعه، نوشته هر صفحه را در ابعاد مختلف و سطور موردنظر روی صفحه مانیتور آورده و بهتر مطالعه کنند.

حیدری هراتمه گفت: کاربرد دستگاه نمانویس در نمونه نهایی آن وسیع‌تر خواهد شد و فرد خواهد توانست به صورت هم زمان تصویر نوشته تابلو را نیز روی صفحه مانیتور داشته باشد.

وی افزود: هزینه تمام شده دستگاه مورد اشاره به 800 هزار ریال رسیده و در تولید انبوه آن می‌تواند تا مبلغ 600 هزار ریال کاهش یابد و در واقع کاربرد این دستگاه کاربردی کردن یادگیری کتب است.

گفتنی است، مجتبی حیدری هراتمه پیش از این، هفت ابتکار و اختراع شامل مشعل آبی برای زیبا‌سازی فضای آسمانی شهر‌ها، نان‌پز لقمه‌ای برای کاهش ضایعات نان، دستگاه جمع‌گر آب به منظور کاهش مصرف آب و دستگاه بیل آسان بر به منظور بهینه‌سازی استفاده از بیل دستی توسط کشاورزان، دستگاه آدرس یاب شهری، دستگاه کنترل روشنایی ساختمان به وسیله سیستم تلویزیونی و دستگاه آب میوه‌گیری سیار نیز ساخته و در اداره کل ثبت شرکت‌ها و مالکیت صنعتی کشور به ثبت رسانده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد