اخبار موسسه آموزشی و پژوهشی علمی - کاربردی

اخبار ٬ مقالات٬ اختراعات اساتید و دانشجویان در عرصه علم و صنعت

اخبار موسسه آموزشی و پژوهشی علمی - کاربردی

اخبار ٬ مقالات٬ اختراعات اساتید و دانشجویان در عرصه علم و صنعت

هیات بازرگانی عراق روز دوشنبه به ایران می‌آید

به منظور امضای توافقنامه تجاری مشترک با جمهوری اسلامی ایران، یک هیات بازرگانی از عراق روز دوشنبه به تهران می‌آید.

به گزارش ایرنا از بغداد، "جانعلی حلوایی" رایزن بازرگانی جمهوری اسلامی ایران در بغداد، روز یکشنبه با اعلام این مطلب، نسبت به بسط روابط دو کشور در زمینه‌های مختلف تجاری اظهار امیدواری کرد.

وی افزود : هیات تجاری عراق متشکل از نمایندگانی از وزارتخانه‌های بازرگانی، صنایع، مسکن، راه و ترابری، بهداشت و درمان، امور مهاجرین، مطبوعات، نیرو، برق و امور خارجه است.

وی گفت : پس از سقوط صدام این نخستین بار است که هیاتی از سوی عراق با این ترکیب خاص به تهران سفر می‌کند.

به گفته حلوایی، برپای جلسه کمیته مشترک بازرگانی دو کشور ایران و عراق در دستور کار هیات اعزامی به جمهوری اسلامی ایران قرار دارد.

وی افزود : موضوعات ترانزیت کالا ، تامین کالاهای اساسی عراق ، توسعه نمایشگاه‌ها با موضوع بازسازی عراق، بررسی تعرفه‌های ترجیحی میان دو کشور و نیز توسعه بازارچه‌های مرزی ، در این سفر مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

رایزن بازرگانی ایران در بغداد افزود : در پایان این سفر یک تفاهم نامه مشترک در زمینه موضوع‌های مورد بحث به امضای وزیر تجارت عراق و همتای ایرانی وی خواهد رسید.

میزان صادرات غیر نفتی جمهوری اسلامی ایران به عراق در سال ‪ ۸۵‬بالغ بر دو میلیارد دلار بوده است و ایران در جدول کشورهای صادرکننده کالا به عراق پس از دبی در مقام دوم قرار دارد.

سبد واردات غیر نفتی عراق دارای ارزش ‪ ۱۳‬میلیارد دلار در سال میلادی گذشته و سهم جمهوری اسلامی ایران یک ششم این سبد بوده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد