اخبار موسسه آموزشی و پژوهشی علمی - کاربردی

اخبار ٬ مقالات٬ اختراعات اساتید و دانشجویان در عرصه علم و صنعت

اخبار موسسه آموزشی و پژوهشی علمی - کاربردی

اخبار ٬ مقالات٬ اختراعات اساتید و دانشجویان در عرصه علم و صنعت

از نخبگان به طور جدی حمایت می‌کنیم

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری در اولین گفت‌وگوی خود با خبرنگاران این معاونت جدید را یک مرجع هماهنگ‌کننده میان دانشگاه و صنعت، حامی نخبگان و حمایت‌کننده از فناوری‌های نوین ملی توصیف کرد.

دکتر صادق واعظ زاده گفت: یکی از ماموریت‌های این معاونت حمایت از نخبگارن کشور است تا مردم از توانایی‌های ارزشمند این استعدادها و نوابغ هر چه بیشتر بهره ببرند و با پشتیبانی نرم‌افزاری و معنوی امکان خدمت آنان به جامعه بیش از پیش فراهم آید.

وی تاسیس بنیاد ملی نخبگان را نخستین گام در این راستا دانست و گفت:
"اساسنامه این بنیاد به تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی رسیده و ما در حال تشکیل ساختار اجرایی و انتصاب مسوولان این بنیاد هستیم."
واعظ زاده که از یک ماه قبل مسوولیت این بنیاد را بر عهده گرفته است ، گفت: سعی کردم افرادی را از میان نخبگان کشور به عنوان مسوولان این بنیاد تعیین کنم که امیدوارم تا پایان امسال مسوولان عمده این بنیاد تعیین و مشغول به کار شوند.

وی گام دوم در ارتباط با بخش نخبگان را "شناسایی" ایشان اعلام کرد و گفت شرایط احراز نخبگی تصویب شده و ما می‌دانیم چه کسانی شایستگی نخبگی را دارند که کار شناسایی آنان آغاز و در مراحل ابتدایی است.

وی ابراز امیدواری کرد که اوایل سال ‪ ۸۶‬نخبگان کشور در سطوح و گروه های مختلف به ویژه نخبگان جوان و استعدادهای در حال شکوفایی و دانشمندان برجسته کشور مشخص و تعیین شوند.

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری گام سوم این معاونت را حمایت جدی و پشتیبانی از نخبگان دانست و گفت کلیات این کار مشخص شده و باید اجرایی شود.

وی ابراز امیدواری کرد که "در سال ‪ ۸۶‬بتوانیم از بخشی از نخبگان کشور حداقل یک حمایت جدی به عمل آوریم و یک مانع موجود بر سر راه هر یک از نخبگان را برداریم."

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد