اخبار موسسه آموزشی و پژوهشی علمی - کاربردی

اخبار ٬ مقالات٬ اختراعات اساتید و دانشجویان در عرصه علم و صنعت

اخبار موسسه آموزشی و پژوهشی علمی - کاربردی

اخبار ٬ مقالات٬ اختراعات اساتید و دانشجویان در عرصه علم و صنعت

مصوبه هیات محترم وزیران درباره افزایش حقوق سال ۸۶

متن کامل تصویب نامه شماره ۱۱۰۰۸/ت ۳۷۱۵۰ هـ مورخ ۲۸/۱/۸۶ هیات محترم وزیران به شرح زیر می باشد:

 هیئت وزیران در جلسه مورخ ۲۲/۱/۱۳۸۶ بنا به پیشنهاد مشترک وزارت امور اقتصادی و دارایی٬ سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور و بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و به استناد تبصره (۴) ماده (۱) و ماده (۶) و تبصره ماده (۲۲) قانون نظام هماهنگ پرداخت کارکنان دولت - مصوب ۱۳۷۰ - و ماده (۸) لایحه قانونی مربوط به حداکثر و حداقل حقوق مستخدمان شاغل و بازنشسته و آماده به خدمت - مصوب ۱۳۵۸ - و همچنین به منظور تعدیل و منطقی نمودن حقوق و مزایای کارکنان دولت تصویب نمود:

  1. ضریب جدول حقوق موضوع ماده (۳۳) قانون استخدام کشوری از تاریخ ۱/۱/۱۳۸۶ چهارصد و پنجاه و چهار (۴۵۴) ریال تعیین می شود.
  2. حقوق بازنشستگی و وظیفه تمام بازنشستگان و وظیفه بگیران مشمول قانون نظام هماهنگ پرداخت کارکنان دولت و مشترکان صندوق بازنشستگی کشوری و قوانین نیروهای مسلح که تا پایان سال ۱۳۸۵ برقرار شده است٬ از تاریخ ۱/۱/۱۳۸۶ به میزان پنج درصد (۵٪) افزایش می یابد.
  3. حداقل حقوق موضوع ماده (۲) لایحه قانونی یاد شده از تاریخ ۱/۱/۱۳۸۶ ٬ یک میلیون و پانصد هزار (۱۵۰۰۰۰۰) ریال تعیین می شود.
  4. حداکثر حقوق موضوع ماده (۱) لایحه قانونی مزبور از تاریخ ۱/۱/۱۳۸۶ ٬ هفت برابر بند (۳) این تصویب نامه تعیین می شود.
  5. کمک هزینه های عائله مندی و اولاد موضوع ماده (۹) قانون نظام هماهنگ پرداخت کارکنان دولت٬ علاوه بر موارد فوق پرداخت می شود.
  6. به استناد ماده (۶) قانون نظام هماهنگ پرداخت کارکنان دولت٬ دستگاههای اجرایی موظفند پس از اجرای بندهای (۱) و (۳) این تصویب نامه٬ به مستخدمین شاغل خود که مجموع حقوق و مزایای آنان (شامل حقوق٬ تفاوت تطبیق٬ فوق العاده شغل و فوق العاده های موضوع ماده (۶) قانون نظام هماهنگ پرداخت) معادل یا کمتر از (۳۰۰۰۰۰۰) ریال باشد مبلغی تحت عنوان "فوق العاده تعدیل" ماهانه به میزان (۱۵۰٪) حداقل حقوق مبنای جدول موضوع ماده (۱) قانون نظام هماهنگ پرداخت حقوق کارکنان دولت پرداخت نمایند. در مورد سایر شاغلین به ازای هر (۳۰۰۰۰۰) ریال افزایش نسبت به (۳۰۰۰۰۰۰) ریال ٬ ده درصد از این فوق العاده کاسته خواهد شد.

دستگاههای مشمول این بند موظفند پس از اجرای بند (۲) این تصویب نامه٬ معادل مبالغ مذکور را با همین سازوکار به بازنشستگان و وظیفه بگیران خود پرداخت نمایند.

تبصره - ضریب فوق العاده تعدیل در مورد شاغلین مشمول طرح طبقه بندی معلمان آموزش و پرورش٬ مربیان آموزش فنی و حرفه ای و مشمولین طرح طبقه بندی رسته بهداشتی و درمانی (به استثنای پزشکان) به میزان (۳۰۰٪) حداقل حقوق مبنای جدول موضوع ماده (۱) قانون نظام هماهنگ پرداخت کارکنان دولت و با رعایت سایر ترتیبات مقرر در بند (۶) تعیین می شود.

 ۷.      مفاد این تصویب نامه در مورد مستخدمان و بازنشستگان و وظیفه بگیران تمام دستگاههای مشمول لایحه قانونی یاد شده ٬ از جمله موسسات دولتی مذکور در ماده (۱۲) قانون نظام هماهنگ پرداخت کارکنان دولت٬ لازم الاجراست.

پرویز داودی

معاون اول رییس جمهور

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد