اخبار موسسه آموزشی و پژوهشی علمی - کاربردی

اخبار ٬ مقالات٬ اختراعات اساتید و دانشجویان در عرصه علم و صنعت

اخبار موسسه آموزشی و پژوهشی علمی - کاربردی

اخبار ٬ مقالات٬ اختراعات اساتید و دانشجویان در عرصه علم و صنعت

نحوه هزینه کردن هدایا و کمک های مردمی در موسسه

دستورالعمل موضوع ماده 41 آیین نامه مالی و معاملاتی

درخصوص نحوه هزینه کردن هدایا و کمک­های مردمی

 

ماده 1- هدایا و کمک­های مردمی موضوع این دستورالعمل به وجوهی اطلاق می­گردد که با رعایت مقررات مربوط به نحوه جذب و استفاده از کمک­های مردمی در زمینه توسعه و گسترش دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی و تحقیقاتی کشور مصوب جلسات 78 و 80 و 81 مورخ۶۷/۳/۳ و ۱۷/۳/۶۷ و ۲۴/۳/۶۷ شورای مشترک کمیسیون های شورای عالی انقلاب فرهنگی و ماده 5 قانون نحوه انجام امور مالی و معاملاتی دانشگاه ها و موسسات آموزشی و تحقیقاتی مصوب 18/10/69 مجلس شورای اسلامی از سوی اشخاص حقیقی یا حقوقی به صورت داوطلبانه در اختیار موسسه آموزش عالی علمی_کاربردی صنعت آب وبرق  که در این آیین­نامه موسسه نامیده می­شود٬ قرار می­گیرد.

 

ماده 2- در مواردی که اشخاص حقیقی یا حقوقی اهدا کننده٬ موارد مصرف وجوه اهدایی خود را مشخص نمایند، در صورت عدم مغایرت با اهداف موسسه و تأیید شورای موسسه وجوه مذکور منحصراً در موارد تعیین شده مصرف خواهد گردید.

 

ماده 3- وجوهی که اشخاص حقیقی یا حقوقی مصرف آن را تعیین ننموده یا هیچگونه محدودیتی قائل نشده­اند و صرفاً به منظور کمک به پیشبرد اهداف موسسه اهدا مینمایند٬ با تشخیص رئیس موسسه در امور آموزشی٬ پژوهشی٬ و مصارف عمومی هزینه خواهد گردید.

 

ماده 4- هدایا و کمک­های مردمی موضوع این دستورالعمل، بر حسب نوع کمک در حسابهای بانکی قابل برداشت، واریز خواهد گردید. افتتاح حساب و برداشت از حساب­های مذکور با امضای رئیس موسسه یا مقام مجاز از طرف وی و مدیر امورمالی می­باشد.

 

ماده 5- موسسه می­تواند از موجودی مازاد بر احتیاج حساب هدایا وکمک­های  مردمی به صورت‌ اوراق‌ مشارکت و حساب­های پس‌انداز بانک­ها سرمایه­گذاری نماید. سود حاصل‌ از سرمایه­گذاری با رعایت مفاد ماده 3 این دستورالعمل به مصرف خواهد رسید.

 

ماده 6- هدایا  و کمک­های غیر نقدی اشخاص حقیقی و حقوقی که نحوه استفاده آن توسط اهدا کننده مشخص شده باشد، به همان صورت مورد استفاده قرار خواهد گرفت. در غیر این صورت، نحوه استفاده از آن یا ضرورت تبدیل هدایای غیر نقدی به نقدی به تشخیص شورای موسسه انجام خواهد شد.

تبصره ـ چنانچه هدایای غیر نقدی به نقدی تبدیل گردد، مصرف وجوه حاصله از تبدیل٬ تابع مفاد این دستورالعمل خواهد بود.

این دستورالعمل در 6 ماده و 1 تبصره در تاریخ 08/11/ 85 به تصویب هیأت امنای موسسه آموزش عالی علمی _کاربردی صنعت آب وبرق رسید و از ابتدای سال 1386 پس از تصویب وزیر علوم٬ تحقیقات و فناوری لازم الاجراست.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد