اخبار موسسه آموزشی و پژوهشی علمی - کاربردی

اخبار ٬ مقالات٬ اختراعات اساتید و دانشجویان در عرصه علم و صنعت

اخبار موسسه آموزشی و پژوهشی علمی - کاربردی

اخبار ٬ مقالات٬ اختراعات اساتید و دانشجویان در عرصه علم و صنعت

بازگشت کربلایی ژیان

آقای منوچهر غلام ژیان همکار امور اداری موسسه که این هفته از زیارت کربلای معلی و نجف اشرف بازگشته اند٬ در مورد وضعیت فعلی این زیارتگاههای شیعیان گفتنی های زیادی دارند. آقای امید بخشی از این گفتنی ها را از زبان ایشان روایت می کنند:

در سرزمین کربلا 4 محل به نامهای تل زینبیه، قتلگاه، بین الحرمین و خیمه گاه وجود دارد . تل زینبیه یک بلندی بوده که حضرت زینب از آنجا نظاره گر صحنه ها بوده است که مابین خیمه گاه وقتله گاه می باشد. فاصله تل زینبیه تا قتله گاه حدود 200 متر می باشد. بین الحرمین ، مکانی است بین حرم حضرت عباس و امام حسین علیه السلام که طول این مسیر حدود 400 متر می باشد. خیمه گاه مکانی است که خیمه امام حسین (ع) در میان و دیگر خیمه ها در اطراف آن واقع شده بودند. در حال حاضر گنبد هایی برای هر یک از آن بزرگان برپا شده است .

امروز٬ زمانی که در تل زینبیه٬ حماسه کربلا را در ذهن مرور می کنی٬ گویی حسین (ع) را - که دیگر غریب و بیکس نیست - در قتلگاه می بینی و تمام غم و اندوه بانوی مسنی را که هفت بار از آن بلندی سراسیمه به سوی قتلگاه و صحنه نبرد دویده است و نگران به خیمه گاه بازگشته است٬ حس می کنی و از شهامت و استقامت آن شیرزن الهام می گیری.

اما وضعیت کنونی عراق٬ دردآور است. زایرین٬ تنها در مسیرهای تعیین شده و حمایت شده حرکت می کنند. برای برقراری این امنیت محدود٬ به ازای هر زایر مبلغ ۲۵ دلار پرداخت می گردد. رفتن به سامراء٬ کاظمین و دیگر شهرها ممکن نیست زیرا نه تنها پاسپورت زایران نزد کاروان می ماند٬ بلکه صریحاْ گفته شده است که در خارج از این مسیرها و مکانهای تعیین شده٬ تروریستها در کمین هستند و ممکن است شیعیان٬ به ویژه ایرانیان٬ به دست نیروهای القاعده بیافتند.

نیروهای آمریکایی نیز به عامل وحشت تبدیل شده اند. زمانی که در جاده ها بخواهند بازرسی کنند٬ با یک اشاره دست آنها همه ماشینهایی که با سرعت درحال حرکتند به سرعت به حاشیه جاده می روند و به فرورفتن در آب یا سر خوردن در جاده خاکی اهمیت نمی دهند زیرا از آنها زهرچشم گرفته شده است و دیده اند که اگر راننده ای اندکی تعلل کند٬ ممکن است به رگبار بسته شود.

با آرزوی برقراری هرچه سریعتر صلح و امنیت در این سرزمین مقدس٬ انتظار می رود عکسها و گزارش های بیشتری از این سفر زیارتی دریافت شود. به ویژه وضعیت آموزشی و امکانات آب و برق در این کشور همسایه از دید ناظرین و زایرین٬ خواندنی است.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد