اخبار موسسه آموزشی و پژوهشی علمی - کاربردی

اخبار ٬ مقالات٬ اختراعات اساتید و دانشجویان در عرصه علم و صنعت

اخبار موسسه آموزشی و پژوهشی علمی - کاربردی

اخبار ٬ مقالات٬ اختراعات اساتید و دانشجویان در عرصه علم و صنعت

پرسش خوانندگان: چرا امسال دانشگاه آزاد فنی حرفه ای کنکور گذاشته؟

یکی از خوانندگان محترم به نام دنیا نوشته اند:

سلام...شمارو به اون کسی که میپرستین به من بگین من چه خاکی به سرم کنم؟چرا دانشگاه آزاد فنی حرفه ای برای ماها کنکور گذاشته...آخه مگه پارسال بدون کنکور نبود؟ چرا امسال این کارو کردن؟منی که پارسال قبول شدم اما به خاطر بیماری مادرم نتونسم شرکت کنم حالا چه خاکی تو سرم کنم...آخه انقدر بی انصافی؟تو رو خدا یکی جواب منه بد یخت رو بده...

این پرسش با جناب آقای قاضیها از کارشناسان محترم آموزش موسسه در میان گذاشته شد. ایشان فرمودند گرچه موضوع به دانشگاه جامع مربوط می شود و از حوزه کاری دانشگاه جامع خارج است٬ اما به هرحال٬ علت این تغییر روش٬ مسایل مربوط به نظام وظیفه بوده است.

جناب قاضیها می فرمایند: نظام وظیفه این اشکال به حق را مطرح می کند که نمی توان بدون آزمون٬ برای کسانی که در دوره کاردانی ثبت نام می کنند معافیت قائل شد. احتمالاْ در سال آینده همین وضعیت در دانشگاه جامع علمی - کاربردی نیز به وجود خواهد آمد. شاید دانشگاه جامع نیز برای رفع این مشکل٬ دوباره به برگزاری آزمون ورودی برای تن دهد.

مدیر محترم آموزش موسسه نیز در این زمینه می فرمایند: نتیجه تفاوتی نخواهد کرد و در هرحال٬ ظرفیت مشخصی از داوطلبان در دانشگاه پذیرفته می شوند. یعنی نبودن کنکور به این معنی نیست که هر کسی ثبت نام کند حتماْ به عنوان دانشجو پذیرفته خواهد شد. فرض کنید اگر ۱۰۰۰ نفر ثبت نام کنند و ظرفیت پذیرش ۱۰۰ نفر باشد٬ بدیهی است که ۱۰ درصد ثبت نام کنندگان٬ به عنوان دانشجو گزینش خواهند شد. البته کسانی که شرایط مورد نظر به ویژه معدل بالایی دارند٬ شانس قبولی بیشتری دارند. اگر کنکور هم برگزار شود٬ باز شانس قبولی همان ۱۰ درصد خواهد بود. گرچه در شرایط کنکور٬ عوامل دیگری نظیر حضور ذهن و نداشتن اضطراب هم در مورد افراد تاثیر می گذارد اما در مجموع٬ تغییری در تعداد و نسبت پذیرفته شدگان ایجاد نمی شود. پس حتی احتمال دارد شانس پذیرش این خواننده عزیز بیشتر هم شده باشد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد