اخبار موسسه آموزشی و پژوهشی علمی - کاربردی

اخبار ٬ مقالات٬ اختراعات اساتید و دانشجویان در عرصه علم و صنعت

اخبار موسسه آموزشی و پژوهشی علمی - کاربردی

اخبار ٬ مقالات٬ اختراعات اساتید و دانشجویان در عرصه علم و صنعت

اولین کنفرانس ملی داده کاوی ایران: ۳۰ - ۲۹ آبان

استاد محترم٬ جناب آقای بنی اردلانی اطلاعات مربوط به این کنفرانس را با معرفی سایت کنفرانس با دیگر عزیزان به اشتراک گذاشته اند:


به یاری خداوند متعال و با هدف بسط و گسترش پژوهش و تحقیقات در دانش داده کاوی (Data mining) اولین کنفرانس ملی داده کاوی در کشور در آبان ماه برگزار می شود. دانش داده کاوی یکی از ده دانش در حال توسعه است که دهه آینده را با انقلاب تکنولوژی مواجه خواهد ساخت و بدین رو در سالهای اخیر در دنیا گسترش فوق العاده سریع داشته است. دانش داده کاوی فرآیند کشف دانش پنهان درون داده ها است که با برخورداری از دامنه وسیع زیرزمینه های تخصصی با توصیف، تشریح، پیش بینی و کنترل پدیده های گوناگون پیرامونی، امروزه دارای کاربرد بسیار وسیع در حوزه های مختلف از جمله صنعتی، پزشکی، ارتباطات، کشاورزی، انرژی، علوم اجتماعی، فرهنگی، سیاسی، اقتصادی، بازرگانی، نظامی و آموزشی و ... است بگونه ایکه امروزه مرز و محدودیتی برای کاربرد این دانش در نظر گرفته نشده و زمینه های کاری این دانش را در تمامی عرصه های برخوردار از داده می دانند.
امید است به لطف و فضل الهی و با مشارکت گسترده دانشگاهیان، دانش پژوهان و سازمان های مختلف، زمینه ساز گسترش این دانش در حوزه پژوهش و توسعه کاربردی در تمامی عرصه های مختلف کشور باشیم.

دکتر جمال شهرابی    
دبیر کنفرانس داده کاوی


از هنگامی که رایانه در تحلیل و ذخیره سازی داده ها بکار رفت (1950) پس از حدود 20 سال، حجم داده ها در پایگاه داده ها دو برابر شد. ولی پس از گذشت دو دهه و همزمان با پیشرفت فن آوری اطلاعات(IT) هر دو سال یکبار حجم داده ها، دو برابر شد. همچنین تعداد پایگاه داده ها با سرعت بیشتری رشد نمود. این در حالی است که تعداد متخصصین تحلیل داده ها و آمارشناسان با این سرعت رشد نکرد. حتی اگر چنین امری اتفاق می افتاد، بسیاری از پایگاه داده ها چنان گسترش یافته اند که شامل چندصد میلیون یا چندصد میلیارد رکورد ثبت شده هستند و امکان تحلیل و استخراج اطلاعات با روش های معمول آماری از دل انبوه داده ها مستلزم چند روز کار با رایانه های موجود است.
ادامه متن


تاریخهای مهم:

مهلت ارسال خلاصه مقالات: 1 مرداد 1386
اعلام پذیرش خلاصه مقالات : 25 مرداد 1386
آخرین مهلت ارسال مقالات کامل : 25 شهریور 1386
اعلام پذیرش مقالات کامل برگزیده : 18 مهر 1386

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد