اخبار موسسه آموزشی و پژوهشی علمی - کاربردی

اخبار ٬ مقالات٬ اختراعات اساتید و دانشجویان در عرصه علم و صنعت

اخبار موسسه آموزشی و پژوهشی علمی - کاربردی

اخبار ٬ مقالات٬ اختراعات اساتید و دانشجویان در عرصه علم و صنعت

یک میلیون نفر ساعت آموزش در تقویم سال ۸۶ موسسه

خبر انتشار تقویم آموزشی سال 86 موسسه آموزش عالی علمی - کاربردی صنعت آب و برق با درج مقدمه تقویم قبلا تقدیم شده بود. اکنون جدول خلاصه تقویم را تهیه کرده ام که به جای سررسید (!) به عنوان هدیه نوروزی تقدیم دوستان می شود. امیدوارم این هدیه ناچیز را پای خست نگذارید و امکانات محدود اینترنت را در نظر بگیرید!

در این خلاصه:

الف - اطلاعات مربوط به هر یک از بخش های هفتگانه (۱- آب، آب و فاضلاب و محیط زیست٬ ۲- برق٬‌ ۳- نیروگاه٬‌ ۴- انرژی٬  ۵- رایانه٬ ۶- ایمنی، بهداشت و محیط زیست٬ ۷- عمومی و مدیریت) در کاربرگهای جداگانه آمده است و خلاصه آمار مربوط به هر گرایش ذکر شده است.

ب - کدگذاری و مفهوم کدها تشریح شده است.

ج- طراحان دوره ها و تعداد دوره هایی که هریک طراحی کرده اند معرفی شده است. کمیته تخصصی آب با ۷۰ دوره٬ بیشترین طراحی دوره را انجام داده است. آقای چشمی با ۹ دوره و خانم رضایی با ۸ دوره٬‌ بیشترین تعداد طراحی دوره توسط اشخاص را داشته اند. ۲۹ نفر نیز هرکدام یک دوره طراحی کرده اند.

د- تعداد و ساعت دوره ها جمع بندی شده است. کل دوره های طراحی شده ۵۲۴۶ ساعت نظری و ۷۲۰۰ ساعت نظری-عملی است. چون برخی از این دوره ها چندبار تکرار می شود٬ تعداد کلاسها محاسبه شده که ۲۷۳۳ کلاس است.

در همه این کلاسها ۳۹۱۲۲ ساعت درس نظری و ۵۶۰۷۲ ساعت درس عملی داده می شود. اگر همه کلاسها طبق تقویم برگزار شود و هر کلاس بطور متوسط ۱۰ نفر دانشجو داشته باشد٬‌ تقویم حاوی یک میلیون نفر ساعت آموزش برای سال ۸۶ می باشد. البته همانطور که در مقدمه تقویم ذکر شده٬‌ "همچون گذشته، کلیه دوره‌هایی که در تقویم آموزشی شرکت‌های صنعت آب و برق به عنوان نیازهای آموزشی کارکنان آمده است، جزیی از تقویم آموزشی مؤسسه قلمداد شده و مراکز آموزشی مؤسسه آمادگی اجرای آن را کماکان دارند." همچنین آموزشهای یاد شده فقط آموزشهای کوتاه مدت تخصصی را دربر می گیرد و سایر آموزشها٬ منجمله آموزشهای مربوط به دانشگاه جامع علمی - کاربردی را شامل نمی شود.

در تقویم آموزشی سال ۸۶ موسسه٬‌ ۳۷۰ دوره تعریف شده است که از آن میان تنها ۶ دوره کارگری است. همچنین حدود ۱۴ درصد از دوره ها عمومی است.

ه - کلید اختصارات و برخی از اشکالات تقویم نیز بیان شده است. (۱- یک دوره انتقال انرژی الکتریکی، 160 ساعت عملی نوشته شده که نظری عملی منظورشد. ۲- نام طراح دوره مهندسی ارزش از کمیته تخصصی آب به کمیته کارشناسی مدیریت تبدیل شد. ۳- شناسه DPA112 برای دو دوره (صفحات 210 و 214 تقویم) تکرار شده است. ۴- در لوح فشرده، دوره صفحه 214 حذف شده است. ۵- هم برای آبفا و هم برای ایمنی، از S برای شناسه استفاده شده است. ۶- دو دوره کارگری در بخش عمومی با شناسه G مشخص شده است. ۷- نیروگاه و انرژی هر دو با شناسه P مشخص شده است.)

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد